Posunúť

Úplná centralizácia

Kompletné vybavenie motocykla RC213V je centralizované tak, aby poskytovalo čo najvyšší výkon. Redukcia zotrvačnosti má obrovský vplyv na dynamiku motocykla. Vybavenie modelu RC213V-S odzrkadľuje model RC213V. To vplýva na komponenty karosérie a výrobné procesy. Výkon zvyšuje aj vyhradené športové vybavenie na pretekanie na okruhu, vďaka ktorému motocykel dosahuje rovnaké hodnoty zotrvačnosti ako model RC213V.

Marc Márquez s novým modelom RC213V-S

Motor

Pri vývoji hnacieho ústrojenstva modelu RC213V bolo naším cieľom vytvoriť motocyklový motor s potenciálom na výhru MotoGP. Stanovili sme si tieto dva ciele: umožniť dosť vysoký výkon na dosiahnutie rýchlostí potrebných na MotoGP a vytvoriť čo najkompaktnejšiu jednotku – 800 cm3 motor, ktorý zapadne do rámu motocykla RC213V. Aby sme dosiahli tieto ciele a splnili regulácie súťaže MotoGP, upravili sme motor V4 s objemom 1 000 cm3 a 90° konfiguráciou.

Vysoký výkon sme dosiahli pomocou 360° uhla fázovej kľuky, čím sa zvýšila efektivita plnenia cez pulzujúci výfuk načasovaný podľa zapaľovania valcov. 90° konfigurácia motora V4 navyše maximalizuje výkon vďaka zníženiu trenia – redukuje mechanické straty tak, že vynecháva harmonický vyvažovací hriadeľ, má menej čapov kľuky (3) v porovnaní s radovým štvorvalcovým motorom a utesnenú kľukovú skriňu navrhnutú na redukciu strát pri čerpaní.

Priblížený pohľad na motor motocykla RC213V-S

Rám a farebné prevedenia

Detail zadného kolesa motocykla RC213V-S

Rám: Hliníkový rám motocykla RC213V zvyšuje torznú tuhosť, čím zaisťuje, že sa výkon motora dostane až priamo na cestu.

Zvýšenie torznej tuhosti zvyčajne znamená nárast hmotnosti, ale pri modeli RC213V sa táto charakteristika zvyšuje iba na miestach, kde je to skutočne potrebné.

Tenké spevňujúce lišty zvyšujú tuhosť tam, kde je prinízka, vďaka čomu rám ostáva ľahký. Každý komponent rámu je starostlivo ručne zarovnaný a potrebné zváranie v ochranných atmosférach neodtavujúcou sa elektródou (TIG) vykonáva odborný pracovník.

Výsledkom je proces, ktorý zaručuje vysokú presnosť a kvalitu zvárania. Model RC213V-S využíva rovnaké materiály a výrobné procesy. Jeho telo spájajú skrutky z titánovej zliatiny, čím sa ešte viac znižuje hmotnosť motocykla. Skrutky sú namazané molybdénom na zlepšenie stabilizácie osí.

Farebné prevedenia: Model RC213V-S je dostupný v dvoch povrchových úpravách. Trikolóra reprezentuje pretekársku históriu Hondy a tiež jej japonské dedičstvo. Druhé prevedenie je bezfarebný materiál CFRP (uhlík). Povrchy tohto farebného prevedenia sú nenafarbené. Vďaka materiálových charakteristikám, ktoré sú uhlíku vlastné, sú tieto povrchy náchylné na degradáciu (zmenu farby) pri vystavení ultrafialovým lúčom. Uhlíkové časti musia byť pred použitím natreté alebo upravené, je však možné prispôsobiť ich individuálnym preferenciám jazdca.

Detail trikolóry na motocykli RC213V-S