Close

Honda CRF450R

Vychutnajte si každý okamih

Teraz už je to len na vás

Ľahšie. Oveľa ľahšie. Vďaka novému vyváženému podvozku a odpruženiu, ktoré zaisťuje vyššiu rýchlosť pri jazde v zákrutách, budete mať kolo po kole lepší čas. A motor, ktorý vytočíte z nuly do červeného poľa otáčok, budete mať pravú ruku úplne pod kontrolou.

Posunúť

Štart. Odpich. Víťazstvo.

Pri jazde na motorke sa hodí každá výhoda. Prečo nezískať všetky?

Vzali sme model CRF450R a zdvihli sme latku. A presne o tom na majstrovstvách sveta v motokrose ide. Úplne nový rám znižuje hmotnosť a už z výroby sa vyznačuje vyváženou tuhosťou, upravenou geometriou riadenia a odpružením, vďaka ktorému možno rezať zákruty. V prípade motora sme prepracovali nasávanie, hlavu valcov a výfukový systém, vďaka čomu sme dokázali zaistiť vyšší výkon v stredných otáčkach a krútiaci moment v nízkych otáčkach s plynulou odozvou škrtiacej klapky. Upravili sme aj systém dekompresie a nová hydraulická spojka dodáva stroju neúnavnú húževnatosť. Systém kontroly trakcie Honda (HSTC) ponúka 3 režimy riadenia spotreby na zaistenie maximálnej trakcie zadného kolesa, zatiaľ čo riadenie kontroly rozjazdu a preklzávania kolies HRC sa postará o prvých 100 metrov trate. A nová kapotáž je štíhlejšia, ľahšia a aerodynamickejšia. Využite odpich a vytvorte si náskok – ešte nikdy to nebolo také jednoduché. A to isté platí o víťazení.

CRF450R, detailný záber na riadidlá
CRF450R, detailný záber na stúpačku motocykla
CRF450R pri jazde.
CRF450R pri jazde.

STVORENÉ NA VÍŤAZSTVO

Rozdiel je v detailoch.

Tvrdšie. Rýchlejšie. Vyšší výkon. Víťazstvo. Znova a znova.

Víťazstvo na majstrovstvách nie je dielom šťastnej náhody. Pretekári víťazia vďaka premyslenej konštrukcii. Spýtajte sa tímu HRC a Tim Gajsera. Vďaka ich úsiliu sme vzali každú súčiastku modelu CRF450R a premýšľali sme, ako ju skonštruovať a vyrobiť lepšie. Spočiatku sme model odľahčili o 2 kg, čo si okamžite všimnete. Začali sme podvozkom. Užšie hlavné nosníky sme odľahčili o 700 g a nový, zjednodušený rám ušetrí ďalších 320 g. Najdôležitejšou zmenou, ktorú pocítite najvýraznejšie je úprava rebrovania za výkyvným ramenom vidlicou, vďaka čomu sme zachovali torznú tuhosť, ale zároveň znížili bočnú tuhosť o 20 %. Zvýšili sme tak rýchlosť, trakciu a presnosť pri jazde v zákrutách. Hliníkové výkyvné rameno má vďaka užším ramenám vyváženú tuhosť, ktorá ladí s rámom. Upravili sme aj pomer zadného závesu Pro-Link. Motocykel má tuhší sklon a závlek na ostrejšie riadenie a vyššiu svetlú výšku. 49 mm vidlica s vinutou pružinou Showa USD sa pýši mimoriadnym 5 mm zdvihom a väčšou tuhosťou uchytenia nápravy, spolu s hornými a dolnými strmeňmi. Väčšia ventil hlavného piestu v zadnom tlmiči Showa zaisťuje rýchlejšiu odozvu a lepšie pohlcovanie nárazov. A pružina je vyrobená z mimoriadne ľahkej ocele.

CRF450R, pravá strana.
CRF450R, detail motora.

Vyšší výkon. Plynulejšia jazda. Nikto vás nezastaví.

Od 5 000 ot./min získate ešte väčší výkon. A aby bol motor ešte výkonnejší a mal plynulejší chod pri nízkych otáčkach, vybavili sme motocykel väčšou komorou núteného nasávania vzduchu do motora s prístupom bez náradia. Na komoru je napojené upravené teleso škrtiacej klapky, ktoré optimalizuje účinnosť nasávania. Vstrekovacia tryska s ostrejším uhlom vstrekuje palivo až späť k motýliku, čím zlepšuje reakciu škrtiacej klapky. Nový je aj systém dekompresie. Jeho protizávažie sa pohybuje z pravej strany vačkového hriadeľa doľava, čo zaisťuje stabilnejšiu prevádzku pri nízkych otáčkach motora a zvýšenú odolnosť voči zablokovaniu kolesa. Dvojité výfukové kanály využívajú oválny výstup, jeden úplne nový výfukový zvod a tlmič výfuku, ktoré spolu ušetria 1,24 kg. Spojka je vybavená prídavnou lamelou a je hydraulická, čo zaisťuje lepšie ovládanie a príjemnejšiu manipuláciu s páčkou spojky (má o 10 % ľahší chod). Spojka zároveň umožňuje rovnomerný odpor páčky, keď ide v pretekoch do tuhého. Naozaj do tuhého. Ďalšie drahocenné gramy sme ušetrili na novom kryte hlavy valcov z horčíka a na menšom, ľahšom palivovom čerpadle.

CRF450R pri jazde.

Zobrazené modely nezodpovedajú európskym technickým parametrom