Novinky pre rok 2019
· Model CB650R rozširuje rodinu „Neo Sports Café“ a prináša jej jedinečný vzhľad aj do strednej hmotnostnej kategórie
· Plne kapotážovaný model CBR650R vzhľadovo vychádza z CBR1000RR Fireblade; do strednej kategórie prináša vysokootáčkový štvorvalec s výkonom 70 kW
· Trojica modelov s motormi s objemom 500 cm3 získala širokú škálu vylepšení a výraznejšiu cestnú, športovú a enduro identitu.
· Nové farby a vylepšená „Nová úroveň maximálnej kontroly“ pre CBR1000RR Fireblade a CBR1000RR Fireblade SP
· Nové farby pre GL1800 Gold Wing a X-ADV
· Nová výbava pre SH300i
Značka Honda dnes na veľtrhu EICMA v Miláne predstavila svoj kompletný rad motocyklov pre európsky trh na rok 2019, ktorý zahŕňa dva nové názvy a tri výrazne inovované modely, ktoré vdychujú novú energiu do kategórie stredných motocyklov v rámci unikátne širokého a hlbokého produktového radu Honda.
CB650R
Po predstavení trojice nahých modelov CB1000R, CB300R a CB125R v roku 2018 Honda teraz prináša svoj unikátny štýl „Neo Sports Café“ taktiež do strednej motocyklovej kategórie. Štylistický „jazyk“ je moderný a minimalistický a prelína sa v ňom inšpirácia café racermi so super-kompaktnými „lichobežníkovými“ tvarmi, ktoré spolu vytvárajú vizuálne atraktívny efekt. Radový štvorvalcový motor je úplne vystavený na obdiv a charakteristický kruhový svetlomet s tvarovanou nádržou sú ďalším dôkazom príslušnosti do rodiny „Neo Sports Café“.
S prémiovým vzhľadom prichádza aj prémiová výbava: Inverzná 41 mm vidlica Showa s rozdielnymi tlmičmi (Separate Function Forks), radiálne upevnené štvorpiestové brzdové strmene vpredu, systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control, pomocná klzná spojka či ultramoderný prístrojový panel.
Výsledkom je atraktívny nahý motocykel strednej hmotnostnej kategórie, ktorý ponúka unikátnu kombináciu vzhľadu, výkonu a prvotriednej výbavy.
CBR650R
Ďalším novým názvom v rade motocyklov Honda je športový model CBR650R.
Vzhľad novinky zreteľne odkazuje na CBR1000RR Fireblade, a to najmä svojimi ostrými a agresívnymi líniami s rozšírenou bočnou kapotážou, neobvykle krátkym zadkom či dvoma úzkymi svetlometmi s LED diódami. CBR650R je o 6 kg ľahší než model CBR650F (ktorý nahradzuje) a vďaka riadidlám posunutým o 30 mm vpred a dozadu/nahor posunutým stúpadlám ponúka športovejšiu jazdnú pozíciu.
Klasický radový štvorvalec Honda má hodnotu maximálnych otáčok o 1 000 ot./min. vyššie a disponuje o 5 % vyšším výkonom (70 kW pri 12 000 ot./min.), ktorý zaisťuje, že okrem výrazného vzhľadu a vybrúseného podvozka – si novinka písmeno „R“ vo svojom názve plne zaslúži.
Pre oba modely (CB650R a CBR650R) bude k dispozícii konverzia na 35 kW.
CB500F, CBR500R a CB500X
Živý radový dvojvalcový motor Honda s objemom 500 cm3 bol od svojho príchodu v roku 2013 v Európe predaný vo viac než 75 000 motocykloch.
Motor sa prvýkrát predstavil v modeloch CB500F, CBR500R a CB500X určených pre držiteľov vodičského oprávnenia kategórie A2. Do roku 2019 motor vstupuje s vyšším výkonom a krútiacim momentom v rozmedzí od troch do siedmich tisíc otáčok a poháňa trojicu ľahkých strojov s omladeným vzhľadom, vylepšenou výbavou a silnejšou cestnou, športovou a enduro identitou.
Všetky tri modely majú nové zadné odpruženie, pomocnú klznú spojku, kompletné LED osvetlenie, modernizované LCD prístrojové panely s ukazovateľom zaradeného stupňa a indikátorom preradenia na vyšší rýchlostný stupeň a taktiež nové koncovky výfuku s dvoma výstupnými otvormi pre bohatší zvuk.
Roadster CB500F má nové ostrejšie rysy, skosenú kapotáž na prednej strane a bočné kryty, ktoré plynule nadväzujú na palivovú nádrž. S novým vzhľadom prichádza taktiež model CBR500R: je užší a ostrejší, s výraznou inšpiráciou modelom Fireblade a ponúka športovejšiu jazdnú pozíciu.
Kompaktné enduro CB500X získalo výraznejší „X-faktor“, a to najmä vďaka novému 19” prednému kolesu, dlhšiemu zdvihu predného aj zadného odpruženia, užšiemu sedlu, väčšiemu uhlu natočenia riadidiel či robustnejšej kapotáži, ktorá zároveň poskytuje lepšiu aerodynamickú ochranu.
Motorové platformy 500 cm3 a 650 cm3 predstavujú 35 % predajov veľkých motocyklov značky Honda v Európe. Týchto päť nových modelov pre rok 2019 vnáša do strednej hmotnostnej kategórie vynikajúcu rovnováhu, ktorú ocenia jazdci všetkých úrovní pokročilosti, a zároveň predstavujú medzistupeň pre prechod na najvyššie roadster, enduro a športové modely značky Honda.
Na veľtrhu EICMA bude predstavený celý rad ďalších vylepšených modelov:
CBR1000RR Fireblade a CBR1000RR Fireblade SP
Po plnej modelovej obmene v roku 2017 dochádza pre rok 2019 k rozšíreniu „Novej úrovne maximálnej kontroly“ modelu Fireblade, pričom zmeny v elektronických systémoch sa zamerali predovšetkým na optimálne výkony pri jazde na okruhoch. Systémy HSTC a ABS preto boli upravené a najvýkonnejší režim Power bol posilnený na základe dát zhromaždených v rámci programu HRC MotoGP. Systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control a systém na zachovanie adhézie predného kolesa (Wheelie Control) sú teraz oddelené a na prístrojovom paneli pribudol nový indikátor „W“.
Červená farba Grand Prix Red má širšie biele pruhy s cieľom dosiahnuť mierne silnejší trikolórový efekt, zatiaľ čo verzia v čiernej farbe Matt Ballistic Black Metallic je teraz okrem červeného loga CBR kompletne čierna.
X-ADV
Toto „motocyklové SUV“, ktoré sa ihneď po svojom príchode v roku 2017 stalo hitom a ktoré v roku 2018 získalo viacúrovňový systém nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control spolu s „G“ spínačom zlepšujúcim radenie prevodovky Dual Clutch Transmission pri jazde v teréne, vstupuje do roku 2019 s novými farbami vrátane atraktívnej „kamuflážovej“ zelenej.
GL1800 Gold Wing
Názov Gold Wing je už viac než 40 rokov synonymom pre komfort na dlhých cestách, luxus a kvalitu. V roku 2018 bol tento model úplne prepracovaný, aby bol ostrejší, ľahší a kompaktnejší, ale aby zároveň naplnil svoju povesť technologickej vlajkovej lode s nespočetným množstvom nových funkcií vrátane prvého využitia technológie Apple CarPlay na motocykli.
Pre rok 2019 bude GL1800 Gold Wing aj verzia Gold Wing „Tour“ s manuálnou prevodovkou dostupná v novej „náladovej“ čiernej metalíze Darkness Black Metallic. Vrcholný model radu Gold Wing „Tour“ s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DCT bude dostupný v novej perleťovej modrej Pearl Hawkseye Blue.
SH300i
Trvale obľúbený výkonný skúter strednej veľkosti do roku 2019 vstupuje so systémom nastaviteľnej kontroly trakcie Honda Selectable Torque Control a s „inteligentným“ vrchným kufrom spojeným so systémom bezdrôtového kľúča.
Ďalšie nové farby
CB1000R – vlajková loď značky Honda v rade nahých modelov „Neo Sports Café“ bude k dispozícii v novej striebornej metalíze Sword Silver Metallic, a to tak v štandardnej verzii, ako vo vyhotovení CB1000R+ ponúkajúcom širokú škálu továrenského príslušenstva vrátane vyhrievaných rukovätí, hliníkového nástavca blatníka či zadného vnútorného blatníka, plexi štítku, krytu na sedlo spolujazdca, mriežky chladiča s logom CB1000R či rýchloradenia.
Rebel – unikátny custom motocykel Honda s motorom s objemom 500 cm3 bude k dispozícii v novej sivej perleťovej farbe Pearl Cadet Grey a v matnej sivej metalíze Matt Axis Grey Metallic.
Integra – nová biela perleťová farba Pearl Glare White pre stroj, v ktorom sa snúbi praktickosť skútra s dynamickými výkonmi motocykla.
NC750X – tmavostrieborná bočná kapotáž pre mimoriadne praktický a univerzálny stroj s objemom 750 cm3.
SH125 a SH150 – čierne (na bielom vyhotovení strieborné) predné panely a boky podlahy dodávajú tomuto prémiovému skútru atraktívny nádych.