Technológie modelov CBR1000RR Fireblade SP/SP2

POHĽAD NA ŠPORTOVÝ MOTOCYKEL

CBR1000RR Fireblade SP priblížený pohľad na predné svetlá
CBR1000RR Fireblade SP priblížený pohľad na predné svetlá

SRDCOM SUPERBIKE

CBR1000RR Fireblade SP, trojštvrťový záber z pravej strany
CBR1000RR Fireblade SP, trojštvrťový záber z pravej strany
Posunúť

Logo Fireblade SP

Pán Sato-san – vedúci projektu

Skutočný cieľ bez ohľadu na to, kde jazdíte, je zažiť niečo výnimočné, niečo, čo sa vymyká každodennému životu, čo len ťažko prekonáte.

Správna jazda

Ako balík elektroniky modelov Fireblade, Fireblade SP a SP2 prepája jazdca, motocykel a jazdný povrch.

Trojštvrťový predný pohľad na model Honda Fireblade SP na dráhe.

Oveľa skôr, než začnete Fireblade klopiť do zákruty, jeho vysoko technicky vyspelý mozog začne vykonávať potrebné prepočty.

Mozog

Nervovým centrom motocykla je inerciálna meracia jednotka (IMU) pracujúca v 5 osiach (pri zrýchľovaní v 3 osiach, pri uhlovej rýchlosti v 2 osiach) umiestnená v blízkosti ťažiska motocykla, ktorá neustále meria uhol náklonu a priečneho i pozdĺžneho stáčania.

Z ostatných snímačov sa zhromažďujú aj údaje o otáčkach kolies, otáčkach motora a polohe brzdy a plynu. V prípade modelov SP a SP2 sa v závislosti od režimu odpruženia, ktorý vybral jazdec, použije optimálny útlm pri kompresii a tlmení, čo zaisťuje dokonalú reguláciu odpruženia v rôznych rýchlostiach.

Brzdový systém

Systém ovládania zadného zdvihu (RLC) pomáha udržiavať kontrolu nad zadným kolesom motocykla pri prudkom alebo neskorom brzdení v zákrutách. Systém ABS je vyladený na preteky a reguluje brzdnú silu v zákrutách s obmedzenými zásahmi pri vysokých rýchlostiach dosahovaných na pretekárskej trati.

 

Bočný pohľad na model Honda Fireblade SP na dráhe.

Vy a váš motocykel máte vždy všetko pod kontrolou, v ľubovoľnom uhle.

Detail kolesa modelu Honda Fireblade SP.

Systém ABS pôsobí pri jazde do zákruty, zvyšuje pocit istoty, keď chcete prejsť čo najrýchlejšie kolo, a pomáha aj profesionálnym jazdcom.

Výkon je základ

Mimoriadne živá pohonná jednotka pripravená pre rýchlu jazdu na dráhe.

Fireblade SP má s modelom Fireblade spoločný radový štvorvalcový motor DOHC s rovnakým maximálnym výkonom 141 kW a maximálnym krútiacim momentom 114 Nm, diely z horčíkovej zliatiny, klznú spojku a titánový tlmič výfuku. V základnej verzii je ale osadený rýchlym radením Quickshifter, ktoré umožňuje bezspojkové radenie nahor, a asistentom na podraďovanie, ktorý zaisťuje bezspojkové radenie nadol s automatickým medziplynom.

SP2. Stvorený pre preteky
Motor modelu SP2 je ako špeciál s homologáciou pripravený na montáž dielov z pretekárskych súprav HRC. Navyše má vo výrobe integrovanú elektroniku, ktorá umožňuje dosiahnuť ďalšie úrovne funkčnosti a výkonu najmä na pretekárskej dráhe. HRC systém riadenia rozjazdu možno nastaviť v rozmedzí 6 až 12 000 otáčok a k dispozícii je aj pri funkciách na obmedzenie rýchlosti v pretekárskych boxoch.

 

CBR1000RR Fireblade SP priblížený pohľad na motor

Motor modelu Fireblade je štvorvalcové majstrovské dielo, ktorého konštrukčné riešenie a elektronika čerpá z motocykla RC213V.

CBR1000RR Fireblade SP pravá strana

Titánový tlmič výfuku, ktorého tvar umožňuje dosiahnuť vyššiu svetlú výšku, znižuje hmotnosť a prispieva k centralizácii hmoty.

Ovládanie výkonu

Takto funguje systém na výber režimu jazdy (RMSS).

Detail prístrojového panela modelu Honda Fireblade SP.

Výkonová charakteristika motora, ovládateľnosť podvozka a v prípade modelov SP a SP2 aj odpruženie Öhlins sa riadi elektronicky a počas jazdy sa tieto systémy priebežne upravujú. Systém na výber jazdných režimov má 3 prednastavené možnosti označované ako RÝCHLY, ZÁBAVNÝ a BEZPEČNÝ, ktoré sa vyberajú prepínačom na ľavom riadidle.

Režim 1: RÝCHLY

Poskytuje maximálny lineárny výkon s plynulou odozvu plynu, nízku mieru zásahov systému HSTC a brzdenie motorom pri súčasnom nastavení vysokej tlmiacej sily.

Režim 2: ZÁBAVNÝ

Výkon sa riadi pri prvých troch prevodových stupňoch spolu so strednou mierou zásahov systému HSTC, brzdením motorom a nastavením tlmiacej sily odpruženia.

 

 

 

 

Režim 3: BEZPEČNÝ

Riadi výkon motora od prvého po štvrtý prevodový stupeň, pričom silné zásahy voliteľnej kontroly trakcie zlepšujú trakciu zadného kolesa a zvyšujú účinok brzdenia motorom. Odpruženie sa nastaví tak, aby poskytovalo nízku tlmiacu silu.

Používateľské režimy USER

K dispozícii sú dva používateľské režimy USER, teda celkovo päť jazdných režimov. Pri ich výbere možno režimy 1, 2 a 3 nezávisle naprogramovať tak, aby vyhovovali štýlu jazdca, jeho hmotnosti, profilu trate a jazdným podmienkam. Navyše niektoré nastavenia možno úplne vypnúť.

 

Dokonale presné odpruženie

Dokonale vyladená ovládateľnosť a priľnavosť.

Modely Fireblade SP a SP2 sú prvými motocyklami od spoločnosti Honda vybavenými elektronicky riadeným odpružením Öhlins s krokovým motorom (S-EC) so 43 mm prevrátenou prednou vidlicou NIX30 a zadným tlmičom TTX36. Systém v závislosti od zvoleného režimu odpruženia ponúka optimálnu spätnú väzbu počas normálnej jazdy ako aj v prípade síl generovaných pri prudkom zrýchľovaní, brzdení a jazde v zákrutách na pretekárskej trati vďaka automatickej úprave nastavení pomocou jednotky presného odpruženia (SCU).

Detailný záber na tlmič Smart-EC.

Hybridná konštrukcia hliníkovej zadnej výkyvnej vidlice Pro-Link je neuveriteľne tuhá, zatiaľ čo plynový zadný tlmič Öhlins TTX36 ponúka špičkovú kvalitu, široké možnosti nastavenia a 60mm zdvih.

Detailný záber na kolesá Marchesini.

43 mm prevrátená predná vidlica Öhlins NIX30 poskytuje jazdcovi intenzívnu spätnú väzbu a odozvu. Model Fireblade SP2 je okrem toho vybavený zlatými kolesami Marchesini a štvorpiestovými monoblokovými strmeňmi Brembo.

Pozrite si náš sortiment motocyklov Super Sport