Honda uvedie na trh model RC213V-S

Štvrtok, 2015, júna 11

Nový model RC213V-S

Honda uvedie na trh model RC213V-S, umožňujúci prevádzku na verejných komunikáciách, odvodený od špeciálu RC213V, ktorý preteká v sérii MotoGP

 

Model RC213V je stroj určený výhradne na pretekanie, ktorý v rokoch 2013 a 2014 opakovane zvíťazil na svetových majstrovstvách federácie FIM v triede MotoGP („Road Racing World Championship Grand Prix“, ďalej len „MotoGP“). Honda vykonala určité zmeny špecifikácií pretekárskeho špeciálu RC213V a takto upravený model teraz uvedie na trh pod označením RC213V-S. Model RC213V-S bude možné používať na verejných komunikáciách a objednávky na nový stroj začne Honda prijímať od 13. júla 2015.

 

V roku 1954 vyjadrila Honda svoj zámer zúčastniť sa pretekov TT na ostrove Man, ktoré vtedy boli súčasťou veľkej ceny svetového šampionátu cestných motocyklov. Honda vyvinula svoje vlastné pretekárske stroje a v roku 1959, päť rokov od tohto vyhlásenia, sa s nimi zúčastnila pretekov „Isle of Man TT“. V roku 1961 Honda zvíťazila na šampionáte pretekov TT vo dvoch triedach, do ktorých vstúpila. Celkový počet víťazstiev Hondy v pretekoch dosiahol v roku 2005 bezprecedentných 600, a k 11. júnu 2015 už vzrástol  na 695 víťazstiev. Od čias prvých pretekov TT na ostrove Man sa pretekárske aktivity Hondy rozšírili na celý rad pretekov, na ktoré spoločnosť prihliada ako na „pojazdné laboratórium“. Takto získanú odozvu na rozmanité technológie vyvinuté na pretekárske účely uplatňuje aj na ponúkaných produkčných modeloch a tieto technické riešenia využíva na udržovanie aj ďalšie zlepšovanie vynikajúcej výkonnosti a spoľahlivosti motocyklov značky Honda.

 

Nový model RC213V-S však nie je len iba výsledkom týchto skúseností s novými technológiami, ktoré Honda nazbierala pri účasti v pretekoch, ale skôr predstavuje úplne nový pokus dostať stroj vyvinutý pre preteky v sérii MotoGP na verejné komunikácie. Na víťazstvo na svetovom šampionáte je nutné vyvinúť stroj, ktorý jazdí najrýchlejšie na svete, ale Honda zastáva názor, že jazdci musia s motocyklom predovšetkým dobre manévrovať, takže medzi prostriedky nutné na vyhrávanie pretekov radí ľahkú ovládateľnosť. Honda sa inými slovami drží zásady, že najrýchlejší stroj na svete je ten, s ktorým sa aj najľahšie manévruje. Už od čias pretekov TT na ostrove Man vyvíja Honda konzistentne na základe tohto princípu čisto pretekárske stroje s cieľom dosiahnuť najľahšiu manévrovateľnosť na svete – a táto stratégia jej prináša jedno víťazstvo za druhým.

 

I model RC213V-S bol vyvinutý podľa tejto zásady spoločnosti Honda tak, aby pretekársky špeciál RC213V, ktorý vyhral šampionáty MotoGP v rokoch 2013 a 2014, mohol jazdiť po verejných komunikáciách. Model RC213V-S zdedil špecifikácie špeciálu RC213V s náležitým dôrazom na hmotnostnú koncentráciu a znížené trenie, a taktiež všetky kľúčové aspekty pri výrobe, ktoré model RC213V ako pretekársky stroj pre MotoGP odlišujú od bežných motocyklov z masovej produkcie, a to pri zachovaní zodpovedajúcich významných rozdielov zahŕňajúcich nízku hmotnosť, precízne opracovanie jednotlivých komponentov a vynikajúce odborné schopnosti potrebné pri výrobe. Model RC213V-S je okrem toho vybavený riadiacimi technológiami, ktoré využíva aj stroj RC213V. Špeciál RC213V pozostáva iba zo súčastí, ktoré sú nutné na víťazstvo v pretekoch, pričom sa vychádza z koncepcie umožňujúcej zmeny špecifikácií podľa potrieb jazdca a trate. Na dosiahnutie parametrov umožňujúcich prevádzku modelu RC213V-S na verejných komunikáciách Honda pristúpila len k minimálnemu množstvu zmien a doplnkov oproti stroju RC213V.

 

 

Predaj modelu RC213V-S s homologizáciou pre jazdu na verejných komunikáciách sa plánuje v Európe, USA, Austrálii a Japonsku. Výrobcom odporúčané ceny sú stanovené na 188 000 EUR (vrátane dane) v Európe (pre Nemecko *1), 21 900 000 JPY (vrátane dane) v Japonsku, 244 000 AUD (vrátane dane) v Austrálii a 184 000 USD v USA.

* Na prianie je k dispozícii balík na použitie na uzavretých okruhoch. (Tento balík nie je dostupný v USA.)

 

Žiadosti o kúpu modelu RC213V-S sa začínajú prijímať od 0:00 (SEČ) dňa 13. júla prostredníctvom objednávkového formulára na exkluzívnom webe (www.rc213v-s.com).

 

*1: Predajnú cenu v Európe tu predstavuje predajná cena v Nemecku. Predajné ceny v Európe sa líšia v závislosti od danej krajiny. (Podrobnosti budú uvedené v objednávkovom formulári na exkluzívnych webových stránkach.)

 

 

Charakteristiky modelu RC213V-S

 

  Pri vývoji modelu RS213V-S sa naša pozornosť sústredila skôr na zachovanie maximálnej možnej miery celkových charakteristík špeciálu RC213V a pocitu z jeho vedenia než na snahu kopírovať jeho dynamickú výkonnosť. Na umožnenie jazdy v rýchlostiach, ktoré dosahuje pretekársky špeciál RC213V, je na prianie k dispozícii športový balík určený výhradne na jazdu na uzavretých tratiach, ako sú pretekárske okruhy.

  Vďaka tomu model RC213V-S umožňuje zažiť pocit z vedenia špeciálu RC213V na verejných komunikáciách a zároveň jazdu na ešte vyššej úrovni po uzavretých okruhoch.

 

  Model RC213V pozostáva iba zo súčastí, ktoré sú nutné na víťazstvo v pretekoch, pričom sa vychádza z koncepcie umožňujúcej zmeny špecifikácií podľa jazdca a trate. Aby bola možná prevádzka modelu RC213V-S na verejných komunikáciách, pristúpili sme len k minimálnym možným zmenám a doplneniam špeciálu RC213V, a to pri zachovaní všetkých ostatných charakteristických prvkov stroja RC213V.

 

 

■  Hlavné zmeny a doplnky modelu RC213V-S v porovnaní so špeciálom RC213V

 

 [Zmeny vykonané s ohľadom na údržbu]

 

・     Zachovali sme konštrukciu hnacieho kolesa vačkového hriadeľa, ale pneumatické ventily sme nahradili systémom špirálových pružín.

・     Prevodovka s hladkým radením bola nahradená konvenčným systémom.

 

 * Pre vyššie uvedené zmeny platí, že boli použité rovnaké špecifikácie ako na modeli RCV1000R, pretekársky stroj pre otvorenú kategóriu, ktorý je dostupný na trhu.

 

 [Doplnky pridané preto, aby bola možná prevádzka na bežných komunikáciách.]

 

・     Svetlomet

・     Zadné svetlo

・     Osvetlenie zadného EČ

・     Predne a zadné smerovky

・     Ľavé a pravé spätné zrkadlo

・     Rýchlomer

・     Tlmič výfuku s katalyzátorom

・     Prichytenie zadného EČ

・     Klaksón

・     Kľúčik Honda Smart

・     Elektrický štartér

・     Bočný stojan atď.

 

 

[Zmeny vykonané preto, aby bola možná prevádzka na bežných komunikáciách.]

 

・     Uhol natočenia kolesa: 15 stupňov → 26 stupňov

・     Pneumatiky: RS10 od spoločnosti Bridgestone

・     Predný brzdový kotúč: z antikorovej ocele, vyrobený spoločnosťou Yutaka Giken Co., Ltd.      

・     Brzdové doštičky: Brembo S.p.A.


¢ Porovnanie špecifikácií modelov RC213V-S a RC213V (špecifikácie pre Európu: Všetky hodnoty sú referenčné.)

Názov modelu

RC213V

RC213V-S

RC213V-S (so šport. balíkom)

Celková dĺžka (mm)

2 052

2 100

【2100】

Celková šírka (mm)

645

790

770

Celková výška (mm)

1 110

1 120

【1120】

Rázvor kolies (mm)

1 435

1 465

【1465】

Minimálna svetlá výška (mm)

115

120

【120】

Výška sedla (mm)

-

830

【830】

Hmotnosť motocykla (kg)

viac než 158 (po pretekoch)

170 (suchá hm.)

160 (suchá hm.)

Maximálny počet jazdcov

1 osoba

1 osoba

1 osoba

Minimálny polomer otáčania

-

3,7

6,4

Typ motora

Kvapalinou chladený, 4-taktný, 4-ventilový, rozvod DOHC, 4-valec

Kvapalinou chladený, 4-taktný, 4-ventilový, rozvod DOHC, 4-valec

Kvapalinou chladený, 4-taktný, 4-ventilový, rozvod DOHC, 4-valec

Zdvihový objem (cm3)

999

999

999

Vŕtanie × zdvih (mm)

-

81,0 × 48,5

81,0 × 48,5

Kompresný pomer

-

13,0

13,0

Maximálny výkon (kW[PS]/ot.)

vyše 175 kW

117[159]/11000

vyše 158[215]/13000

Max. krútiaci moment (N・m[kgf・m]/ot.)

-

102[10,4]/10500

vyše 118[12,1]/10500

Palivový systém

-

programované vstrekovanie paliva (PGM-FI)

programované vstrekovanie paliva (PGM-FI)

Štartér

-

elektrický

elektrický

Zapaľovanie

-

celotranzistorové batériové zapaľovanie

celotranzistorové batériové zapaľovanie

Objem palivovej nádrže (l)

20

16,3

16,3

Spojka

-

suchá lamelová s vinutými pružinami

suchá lamelová s vinutými pružinami

Prevodovka

-

šesťstupňová so stálym záberom

šesťstupňová so stálym záberom

Prevodový pomer

1.

-

2,125

2,125

2.

-

1,647

1,647

3.

-

1,368

1,368

4.

-

1,217

1,217

5.

-

1,100

1,100

6.

-

1,032

1,032

Redukčný pomer

(primárny/sekundárny)

-

1,933/2,471

1,933/2,353~2,933

Uhol záklonu (v stupňoch)

-

24,6

【24,6】

Závlek (mm)

-

105

【105】

Pneumatiky

Predné

16,5

120/70ZR17M/C

120/70ZR17M/C

Zadné

16,5

190/55ZR17M/C

190/55ZR17M/C

Brzdy

Predné

Hydraulická s dvoma kotúčmi

Hydraulická s dvoma kotúčmi

Hydraulická s dvoma kotúčmi

Zadné

Hydraulická kotúčová

Hydraulická kotúčová

Hydraulická kotúčová

Zavesenie kolies

Predné

-

Teleskopická vidlica

Teleskopická vidlica

Zadní

-

Pro-Link

Pro-Link

Rám

kosoštvorcový

kosoštvorcový

kosoštvorcový

 -  Predtým neoznámené

 【 】Vzhľadom na to, že športový balík umožňuje úpravy rôznych nastavení, môžu sa príslušné hodnoty líšiť.


¢ Porovnanie špecifikácií modelov RC213V-S a RC213V (špecifikácie pre Európu (Francúzsko): Všetky hodnoty sú referenčné.)

Názov modelu

RC213V

RC213V-S

RC213V-S (so šport. balíkom)

Celková dĺžka (mm)

2 052

2100

【2100】

Celková šírka (mm)

645

790

770

Celková výška (mm)

1 110

1 120

【1120】

Rázvor kolies (mm)

1 435

1 465

【1465】

Minimálna svetlá výška (mm)

115

120

【120】

Výška sedla (mm)

-

830

【830】

Hmotnosť motocykla (kg)

viac než 158 (po pretekoch)

170 (suchá hm.)

160 (suchá hm.)

Max. počet idúcich osôb

1 osoba

1 osoba

1 osoba

Minimálny polomer otáčania

-

3,7

6,4

Typ motora

Kvapalinou chladený, 4-taktný, 4-ventilový, rozvod DOHC, 4-valec

Kvapalinou chladený, 4-taktný, 4-ventilový, rozvod DOHC, 4-valec

Kvapalinou chladený, 4-taktný, 4-ventilový, rozvod DOHC, 4-valec

Zdvihový objem (cm3)

999

999

999

Vŕtanie × zdvih (mm)

-

81,0 × 48,5

81,0 × 48,5

Kompresný pomer

-

13,0

13,0

Maximálny výkon (kW[PS]/ot.)

vyše 175 kW

 75[102]/8000

vyše 158[215]/13000

Max. krútiaci moment (N・m[kgf・m]/ot.)

-

 90[9,2]/8000

vyše 118[12,1]/10500

Palivový systém

-

programované vstrekovanie paliva (PGM-FI)

programované vstrekovanie paliva (PGM-FI)

Štartér

-

elektrický

elektrický

Zapaľovanie

-

celotranzistorové batériové zapaľovanie

celotranzistorové batériové zapaľovanie

Objem palivovej nádrže (l)

20

16,3

16,3

Spojka

-

suchá lamelová s vinutými pružinami

suchá lamelová s vinutými pružinami

Prevodovka

-

šesťstupňová so stálym záberom

šesťstupňová so stálym záberom

Prevodový pomer

-

 

2,125

2,125

-

 

1,647

1,647

-

 

1,368

1,368

-

 

1,217

1,217

-

 

1,100

1,100

-

 

1,032

1,032

Redukčný pomer

(primárny/sekundárny)

-

1,933/2,471

1,933/2,353~2,933

Uhol záklonu (v stupňoch)

-

24,6

【24,6】

Závlek (mm)

-

105

【105】

Pneumatiky

16,5

16,5

120/70ZR17M/C

120/70ZR17M/C

16,5

16,5

190/55ZR17M/C

190/55ZR17M/C

Brzdy

-

Hydraulická s dvoma kotúčmi

Hydraulická s dvoma kotúčmi

Hydraulická s dvoma kotúčmi

-

Hydraulická kotúčová

Hydraulická kotúčová

Hydraulická kotúčová

Zavesenie kolies

-

 

Teleskopická vidlica

Teleskopická vidlica

-

 

Pro-Link

Pro-Link

Rám

kosoštvorcový

kosoštvorcový

kosoštvorcový

 -  Predtým neoznámené

【 】 Vzhľadom na to, že športový balík umožňuje úpravy rôznych nastavenie, môžu sa príslušné hodnoty líšiť.