Africa Twin je späť!

Model CRF1000L Africa Twin potvrdený pre rok 2015

Utorok, 2015, mája 12

AFRICA TWIN JE SPÄŤ!

Honda s potešením oznamuje návrat jednej z najoslavovanejších ikon vo svete motoršportu – modelu Africa Twin. Honda už jasne naznačila svoje zámery a smer vývoja v novembri 2014, keď odhalila svoj prototyp True Adventure na motocyklovej výstave EICMA. Teraz Honda s konečnou platnosťou potvrdzuje, že u európskych predajcov sa do konca roku 2015 ukáže celkom nový model CRF1000L Africa Twin.

Niektoré motocykle dokážu dokonale zhmotniť všetko, čo si predstavujeme pod pojmom dobrodružstvo. Jedným z takých strojov je i pôvodný model XRV650 Africa Twin – ktorý sa prvýkrát predstavil v roku 1989 po štyroch následných víťazstvách značky Honda v pretekoch Paríž-Dakar*. Schopnosti tohto stroja vydať sa prakticky kamkoľvek v kombinácii s jeho robustnou a pevnou konštrukciou, jednoduchou ovládateľnosťou, agilitou a pohodlím i na dlhých cestách z neho urobili dokonalého partnera na výpravách do neznáma. A súčasne to napomohlo k bližšiemu určeniu motocyklového segmentu, ktorý sa teraz celosvetovo radí medzi najvýznamnejšie. Nový stroj Africa Twin zostáva verný všetkým atribútom a schopnostiam modelu XRV650 i jeho následníka XRV750, a navyše pridáva výhody všetkého, čo sa Honda za poslednú dekádu naučila na cestách i v teréne, vrátane návratu jazdcov tímu Team HRC na Dakar v roku 2013**.

Africa Twin ako vôbec prvý zástupca v tejto kategórii predstavuje novú verziu dvojspojkovej prevodovky Honda DCT (Dual Clutch Transmission, výbava na prianie)***, ktorú Honda vo svete motocyklov ponúka ako jediná. Najnovší variant DCT bol vyvinutý a nastavený špeciálne s ohľadom na mimoriadne jazdné schopnosti v teréne, ktoré sú s každým strojom Africa Twin neodmysliteľne späté.

Celkom nová Honda CRF1000L Africa Twin je pripravená celkom prepísať očakávania v otázkach schopností veľkoobsahových motocyklov pre dobrodruhov, na cestách i v teréne, a otvára tak úplne novú kapitolu v bohatej histórii viacúčelových motocyklov Honda pripravených na skutočné dobrodružstvá

------

Poznámky

* Model NXR750V, nefalšovaný pretekársky stroj HRC, na konci 80. rokov minulého storočia vo vyčerpávajúcich pretekoch Paríž-Dakar čelil náročnej konkurencii, no dokázal zvíťaziť v rokoch 1986 a 1987 (Cyril Neveu), v roku 1988 (Edi Orioli) a nakoniec v roku 1989 (Gilles Lalay). Na znamenie pocty týmto úspechom potom HRC v rokoch 1988 – 1989 vyrábala homologovanú verziu XRV650 Africa Twin, čím položila základ k vzniku dnes už legendárneho stroja.

Koncom roku 1989 sa predstavila Honda XRV750 Africa Twin a rýchlo si vydobyla pozíciu porovnávacieho meradla medzi cestovnými strojmi do nepriaznivých podmienok. Ponúkla šesťventilový, vodou chladený motor V2 s objemom 742 cm3 (s výkonom 45 kW a točivým momentom 62,7 Nm), zavesenie kolies s dlhým zdvihom, veľkú palivovú nádrž, reťazový pohon zadného kolesa, 21" predné koleso (voľba širších pneumatík do terénu) a dvojité predné kotúčové brzdy. Model, ktorý prešiel dvojnásobnou modernizáciou a zostal vo výrobe až do roku 2003, je i dnes široko vyhľadávaný, pričom zachované kusy dosahujú vysoko nadpriemerné ceny.

** Po prestávke trvajúcej 24 rokov sa Honda v roku 2013 vrátila na Dakar s tímom HRC. Pre uvedený ročník pretekov (teraz usporadúvaných v Južnej Amerike) bol vyvinutý motocykel CRF450 RALLY vychádzajúci z enduro variantu jednovalcovej Hondy CRF450X; do pretekov za tým nastúpili traja jazdci; tím HRC splnil svoj hlavný cieľ, ktorým bolo dôjsť so všetkými strojmi až do cieľa pretekov.

V roku 2014 sa tím HRC predstavil s celkom novým strojom CRF450 RALLY a zostavou piatich pretekárskych jazdcov. Španiel Joan Barreda dosiahol v týchto pretekoch celkovo päť etapových víťazstiev.

V roku 2015 sa tím HRC ešte viac priblížil k najvyššiemu cieľu, keď Paolo Goncalves z Portugalska v Buenos Aires došiel druhý za víťazom. Tím HRC zaznamenal najvyšší počet etapových víťazstiev, pričom Joan Barreda v prvom týždni náročnej rallye vystupoval v role nezlomného lídra, keď pre svoj tím na Dakare 2015 ukoristil viac etapových víťazstiev než akýkoľvek konkurenčný jazdec v týchto pretekoch. Laia Sanz, ktorá došla na deviatom mieste, prekonala všetky svoje osobné ciele a vstúpila do dejín ako jazdkyňa s najlepším umiestnením medzi ženami v histórii dakarských pretekov.

Ďalšie informácie o tíme HRC nájdete na stránkach www.rally.hondaracingcorporation.com

*** Honda od premiéry v roku 2010 predala v Európe viac ako 35 000 strojov s prevodovkou DCT; v roku 2015 dala prevodovke DCT (namiesto štandardnému manuálnemu radeniu) prednosť väčšina záujemcov (53 % z celkového počtu – týka sa modelov VFR1200X Crosstourer, VFR1200F, NC750X a NC750S, kde sa DCT ponúka ako voliteľná výbava). Model Africa Twin sa voliteľne ponúka s novou verziou prevodovky DCT so špecifickými schopnosťami pre jazdu v teréne. 

Africa Twin

 

Africa Twin