Model Honda Clarity Fuel Cell dosiahol dojazd 589 km

Piatok, 2016, októbra 28

Model Clarity Fuel Cell dosiahol podľa pravidiel agentúry EPA dojazd 366 míľ (589 km) a jednotkovú palivovú účinnosť 68 míľ/galón (28,9 km/l)

·         Honda predstaví v Európe model Clarity Fuel Cell na obmedzenom počte trhov v rámci programu HyFIVE

·         Model Fuel Cell dorazí do Európy koncom roka 2016

Model Honda Clarity Fuel Cell získal hodnotenie Agentúry Spojených štátov na ochranu životného prostredia (EPA) za dojazd 366 míľ (589 km) a palivovú účinnosť ekvivalentnú kombinovanej spotrebe benzínu 68 míľ na galón (28,9 km/l)[1], čo je najlepší dojazd medzi všetkými elektrickými vozidlami bez spaľovacieho motora vrátane vozidiel na palivové články a vozidiel na elektrický pohon v rámci USA.

Model Clarity Fuel Cell je prvým vozidlom na palivové články, ktorého celá hnacia jednotka sa nachádza pod kapotou. Honda zmenšila veľkosť sústavy palivových článkov o 33 percent a zároveň zvýšila hustotu energie o 60 percent v porovnaní s modelom Honda FCX Clarity. Vďaka kompaktnej sústave palivových článkov a integrovanej hnacej jednotke dokáže model Clarity Fuel Cell spoločnosti Honda, ponúknuť priestrannejšiu kabínu so sedením pre päť osôb.

V Európe predstaví Honda model Clarity Fuel Cell na obmedzenom počte európskych trhov v rámci programu HyFIVE, ktorého cieľom je propagácia vývoja, využívania a životaschopnosti infraštruktúry vodíkových čerpacích staníc. Spolu s partnermi z odvetvia sa spoločnosť Honda snaží získať informácie o reálnych skúsenostiach používateľov s vozidlami na palivové články a používaním vodíkových čerpacích staníc. Prvé kusy modelu Clarity Fuel Cell dorazia do Európy pred koncom roka.

 

[1] Jednotková palivová účinnosť 29,3  v meste, 28,4 na diaľnici a 28,9 kombinovaná  (v kilometroch na liter); dojazd 589 km. Na základe hodnotení 2017 EPA. Slúži len na porovnávacie účely. Vaša palivová účinnosť v km/liter a dojazd sa budú líšiť v závislosti od spôsobu jazdy a údržby vášho vozidla, jazdných podmienok, stavu hnacej jednotky a ďalších faktorov.