Nový Civic
Najnovšia desiata generácia Hondy Civic predstavuje pre spoločnosť Honda významný krok vpred v segmente C, vďaka najväčšiemu vývojovému programu jediného modelu v histórii spoločnosti.
Civic je hlavný model pre spoločnosť Honda v Európe a stojí za silným predajom značky a výrobným dedičstvom v regióne. Pre mnohých európskych zákazníkov je Civic synonymom značky Honda a tím vývojárov sa zameral na jeho dynamické omladenie. Tento cieľ si vyžadoval nové myslenie a nové prístupy k dizajnu karosérie, aerodynamike vozidla a dizajnu podvozka.
Stavajúc na štyridsaťročnom dedičstve ostáva toto vozidlo verné pôvodnému konceptu Civic, teda „vozidlo pre všetkých ľudí, vozidlo pre svet“. Snúbi sa v ňom jedinečný dizajn, športový štýl a univerzálna praktickosť, spolu s novým zameraním na pôsobivú jazdnú dynamiku.
Jedinečný dizajn exteriéru
Výrazná silueta je sebavedomým vyjadrením športového charakteru Hondy Civic. Najnovší Civic, ktorý je širší, dlhší a nižší ako všetci jeho predchodcovia, má krátke previsy a výrazné línie, ktoré odkazujú na vysokú úroveň aerodynamickej účinnosti. Ostrá a agresívna maska, výrazné podbehy kolies a tvarované predné a zadné prieduchy naznačujú športový charakter Hondy Civic.
Úplne nová platforma
Najnovší Civic bol skonštruovaný tak, aby naplnil prísľub agilnej a pôsobivej jazdnej dynamiky. Ľahká a veľmi pevná karoséria, ktorá je produktom nových inovatívnych technických a konštrukčných techník, dopĺňa nižšie položené ťažisko a nový sofistikovaný systém odpruženia, ktoré priamo prispievajú k strhujúcemu a zábavnému zážitku z jazdy.
Prepracovaný interiér s informačno-zábavným systémom novej generácie
Úplne nový interiér je jednoduchý, prehľadný, disponuje novými technológiami, výnimočným spracovaním a prvotriednymi materiálmi. Poloha sedenia je nižšia, aby mal vodič pocit bližšieho spojenia s vozidlom. Druhá generácia informačno-zábavného a pripájacieho systému spoločnosti Honda, Connect 2, disponuje funkciami Apple CarPlay a Android Auto.
Úplne nové benzínové motory VTEC TURBO
V najnovšom Civicu sa prvýkrát predstavia dva úplne nové benzínové motory VTEC TURBO, ktoré boli vyvinuté špeciálne na to, aby poskytli výkonný, strhujúci a efektívny zážitok z jazdy.
Honda Sensing v štandardnej výbave
Balík pokročilých bezpečnostných a asistenčných technológií Honda Sensing, ktorým disponuje celý rad modelov, zaisťuje, že toto vozidlo patrí k najbezpečnejším vo svojej triede.
Športový, svieži a jedinečný dizajn exteriéru
Nový Civic hatchback má elegantnú siluetu smerujúcu dozadu a je stelesnením sviežeho a jedinečného nového smerovania dizajnu značky Honda, ktorý sa vyznačuje výrazným a športovým charakterom. Ostré línie dopĺňa najkomplexnejší aerodynamický balík v segmente kompaktov vrátane kompletného obloženia podvozka.
Atletický vzhľad sa začína nízkymi a širokými proporciami. Hatchback je o 30 mm širší a 130 mm dlhší ako predchádzajúca generácia päťdverového Civicu. Vozidlo je o 20 mm nižšie ako jeho predchodca, vďaka čomu má elegantnú líniu strechy. Tieto veľkorysé rozmery podčiarkujú jedinečný dizajn a športový štýl, pričom súčasne poskytujú pôsobivú dynamiku a zväčšený priestor interiéru.
Nové väčšie a širšie kolesá a pneumatiky ešte viac zvýrazňujú široký „postoj“ a dlhý rázvor. Krátke previsy a elegantný priestor kabíny pridávajú exteriéru na dynamickom výraze.
Medzi športové a sofistikované detaily patrí predný previs s jedinečnými vzduchovými prieduchmi, dodávajúcimi vozidlu športový účelový výzor. Výsledkom je výrazná a agresívna moderná interpretácia masky rodiny Honda s integrovanými jedinečnými prednými svetlometmi.
V závislosti od modelu disponujú tenké moderné svetlomety ostrými svetlami LED alebo projekčnými halogénovými žiarovkami. Všetky modely disponujú dennými prevádzkovými svetlami LED, ktoré osvetľujú pás v tvare hokejky na vonkajšom okraji svetlometov.
Elegantné kontúry karosérie smerujúce dozadu, pokračujú pozdĺž bočných strán vozidla vo forme zapustenej línie, ktorá pretína kľučky predných a zadných dverí a kulminuje v jedinečných zadných LED svetlách v tvare písmena C.
Ostré záhyby a tvarované vzduchové výduchy zadného nárazníka dopĺňajú dramatický a športový vzhľad.
Celkový efekt je stelesnením štýlovej sofistikovanej dynamiky s jedinečným a moderným dizajnom exteriéru modelu Civic.
Kompletne nová platforma bola vyvinutá pre strhujúci a dynamický zážitok z jazdy
Zákazníci cieľových svetových trhov najnovšieho modelu Civic očakávajú výnimočné štandardy kvality, spracovanie a dynamický výkon, preto bol vývoj modelu Civic najväčší konštrukčný program spoločnosti Honda pre jediný model.
Cieľom bolo znova dosiahnuť esenciu Civicu ako vozidla s jedinečným športovým jazdným charakterom. Od prvotnej fázy vývoja platformy položil tím vývojárov základ najlepšieho vozidla na svete v triede kompaktných vozidiel vrátane vozidiel popredných prémiových značiek. Tento proces hodnotenia nakoniec slúžil na definovanie cieľov nového modelu Civic v oblasti jazdy, ovládania, riadenia, hluku, vibrácií a tvrdosti, ako aj kvality interiéru a celkového spracovania.
Napriek ambicióznemu konštrukčnému programu nový Civic spĺňa požiadavky koncepcie „vozidlo pre všetkých ľudí, vozidlo pre svet“ zachovaním svojej pozície ako dostupného vozidla z hľadiska ceny, spotreby paliva a vyrobiteľnosti. Proces vývoja ako taký vyžadoval nové myslenie a nové prístupy k dizajnu karosérie, aerodynamiky, pohonnej jednotky a podvozka.
Nová pokročilá jednoliata platforma
Dizajn novej platformy, výber materiálov, konštruktérske procesy a nové výrobné techniky boli kľúčové pri vytváraní ľahšej a výrazne pevnejšej konštrukcie. Je o 16 kg ľahšia ako u modelu Civic predchádzajúcej generácie, no zároveň má o 52 percent väčšiu torznú tuhosť.
Medzi výrazné dizajnové prvky platformy patria predné a zadné predelové „kruhy“, ktoré obkolesujú celý priestor interiéru kabíny. K väčšej pevnosti platformy prispieva aj konštrukcia prednej podlahy s nízkou citlivosťou vrátanie priečnych vzpier pred priestorom motora a medzi spodnými časťami predných a stredových stĺpikov.
Ďalšia inovácia je súčasťou procesu montáže karosérie, pri ktorej sa využíva inovatívna vysoko efektívna technika spájania. Najprv sa zmontuje celý vnútorný rám, potom vonkajší rám a potom spoje. Táto technika sa líši od bežnej metódy montáže rámu karosérie, kedy sa najprv zmontuje vonkajší rám a potom nasleduje vnútorná montáž a spoje. Táto nová výrobná technológia významne prispieva k celkovej tuhosti karosérie.
Pri zváraní s krátkym rozostupom sú bodové zvary v kritických oblastiach jednoliatej konštrukcie od seba vzdialené 20 mm v porovnaní s tradičným rozstupom od 40 mm do 45 mm. Tento postup prispieva k väčšej tuhosti a odolnosti.
Vďaka týmto dizajnovým, konštrukčným a výrobným inováciám sa zvýšila celková ohybná tuhosť karosérie o 19 percent v porovnaní s predchádzajúcou generáciou modelu Civic, a torzná tuhosť sa zvýšila o 23 percent. To poskytuje lepšiu príležitosť na vyladenie odpruženia pre dokonalú jazdu a ovládanie.
Doposiaľ najagilnejší a dynamicky vyladený Civic
Pokročilá platforma poskytuje optimalizovaný základ pre výrazne vylepšenú dynamiku podvozka. Tím dizajnérov si stanovil cieľ dosiahnuť najlepšie ovládanie a jazdný komfort v danej triede.
Úplne nové odpruženie, nižšie položené ťažisko a vyššia tuhosť karosérie poskytujú tomuto Civicu pôsobivé jazdné vlastnosti. Jazdný komfort je výnimočný a je výsledkom vyčerpávajúceho vývoja a zameriavania sa na zlepšovanie techník a technológií tlmenia.
Poloha palivovej nádrže Civicu sa zmenila a podlaha vozidla je nižšie ako u terajšieho modelu. V kombinácii s revíziami podvozka a odpruženia je ťažisko najnovšieho modelu o 14 mm nižšie. Tieto zmeny taktiež umožnili nastaviť jazdnú polohu bližšie k vozovke (bedrový bod je o 35 mm nižšie), čím sa dosiahol športovejší dojem.
V prednej časti poskytuje predné odpruženie so vzperou MacPherson typu nižšieho ramena väčšiu laterálnu pevnosť pre lineárne ovládanie a nižšiu pozdĺžnu pevnosť pre optimalizovaný súlad pri jazde.
V prípade zadného odpruženia poskytuje úplne nové zadné viacspojové odpruženie a nový pevný pomocný rám vysokú stabilitu pre výnimočný jazdný komfort a lineárne ovládanie.
Veľkú pozornosť sme venovali špecifickej polohe upevňovacích bodov odpruženia, aby sa zabezpečila optimálna tuhosť a zlepšil sa výkon odpruženia. Predné a zadné puzdra tlmičov naplnené hydraulickou kvapalinou poskytujú dokonalú izoláciu pri jazde, ako aj reguláciu vibrácií podvozka. Okrem toho, nové pomocné rámy vpredu a vzadu sú špeciálne uložené tak, aby sa sily pôsobiace pri prejazde zákrutami prenášali viac priamo na pomocné rámy cez odpruženie.
Najnovšie benzínové motory VTEC TURBO s objemom 1,0 a 1,5 litra poskytujú dynamické vlastnosti a prvotriedny výkon
Nový Civic hatchback je prvým modelom v Európe s 1,0-litrovým trojvalcovým a 1,5-litrovým štvorvalcovým benzínovým motorom s turbodúchadlom od spoločnosti Honda. Konštrukčné dedičstvo spoločnosti Honda zahŕňa niekoľko z najoslavovanejších vysokovýkonných motorov v odvetví a nové pohonné jednotky VTEC TURBO sú navrhnuté tak, aby v prvom rade poskytovali dynamický výkon a podporovali tak oduševnený športový charakter najnovšieho Civicu. Tieto motory však dosahujú aj vysoko konkurenčnú spotrebu paliva a účinnosť. Oba motory budú k dispozícii s novou šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou alebo s automatickou prevodovkou CVT.
Trojvalcová benzínová pohonná jednotka VTEC TURBO s objemom 1,0 litra poskytuje výrazne lepšiu každodennú jazdu vďaka väčšiemu krútiacemu momentu pri nízkych a stredných otáčkach motora. Maximálny krútiaci moment 200 Nm so šesťrýchlostnou manuálnou prevodovkou je možné dosiahnuť pri 2 250 ot./min. a 180 Nm s prevodovkou CVT je k dispozícii v rozmedzí od 1 700 ot./min do 4 500 ot./min. Maximálny výkon je 129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./min.
Väčší 1,5-litrový štvorvalcový benzínový motor VTEC TURBO poskytuje v porovnaní s predchádzajúcim motorom VTEC s objemom 1,8-litra výrazne lepšie vlastnosti z hľadiska výkonu a krútiaceho momentu. Maximálny výkon je 182 koní (134 kW) pri 5 500 ot./min. (pri 6 000 ot./min. v prípade prevodovky CVT). So šesťstupňovou manuálnou prevodovkou možno maximálny krútiaci moment 240 Nm dosiahnuť v rozmedzí od 1 900 ot./min. do 5 500 ot./min. S prevodovkou CVT možno krútiaci moment 220 Nm dosiahnuť v rozmedzí od 1 700 ot./min. do 6 000 ot./min.
Prvotriedny priestor v interiéri s lepšou využiteľnosťou
Najnovší Civic sa snaží zachovať reputáciu modela, ktorý poskytuje prvotriednu praktickosť a bezkonkurenčný priestor pre pasažierov a batožinový priestor. Vysokokvalitné materiály, jednoduchý a sofistikovaný dizajn a nový digitálny prístrojový displej poskytujú svieže prémiové prostredie interiéru.
Priestrannejšia kabína
Sčasti vďaka vyššej a širšej platforme a o 30 mm dlhšiemu rázvoru si môžu pasažieri vychutnávať lepší výhľad a viac priestoru s prémiovým ladením a vyhotovením.
Jazdná poloha je o 35 mm nižšia ako v prípade predchádzajúcej generácie modelu Civic, čo u vodiča a spolujazdca na prednom sedadle vytvára pocit bezpečnosti a obopnutia. Kompaktnejšia horná plocha prístrojovej dosky je o 65 mm nižšie, vďaka čomu poskytuje lepší výhľad dopredu a nadol – uhol pohľadu na vozovku sa zväčšil o 7,60 stupňa (v porovnaní so 6,56 stupňa v prípade predchádzajúcej generácie modelu Civic), kým tenké predné stĺpiky (o 18 mm užšie) zmenšujú zakrytý výhľad smerom vpred o 11,6 percenta a poskytujú prvotriednu viditeľnosť – 84,3 stupňa. V kabíne sa tým taktiež vytvoril dojem otvorenosti a vzdušnosti.
Ergonomicky tvarované predné sedadlá sú navrhnuté tak, aby poskytovali vysokú úroveň komfortu. Sedadlo vodiča disponuje nastaviteľnou oporou stehien so 14-krokovým nastavením, aby sa zaistila optimálna poloha pri sedení. Predné sedadlá majú o 10 mm väčší rozsah posunu dopredu a dozadu a o 10 mm väčší rozsah nastavenia výšky ako u predchádzajúceho modelu Civic.
Priestor v oblasti ramien vpredu sa zväčšil o 10 mm a priestor medzi prednými sedadlami sa zväčšil o 15 mm. Priestor v oblasti ramien vzadu sa zväčšil o 20 mm. Okrem toho si pasažieri na zadných sedadlách budú môcť vychutnať o 95 mm väčší priestor na nohy a o 45 mm väčší priestor na kolená. Komfort pre cestujúcich na vonkajších zadných sedadlách vylepšujú nastaviteľné sedacie časti. Nastupovanie a vystupovanie je odteraz pre všetkých pasažierov jednoduchšie ako kedykoľvek predtým.
Pocit svetlosti a vzdušnosti umocňuje veľké panoramatické strešné okno, ktoré sa otvára naklonením a posunutím (k dispozícii u modelov vyššej triedy).
Prvotriedny priestor a všestrannosť batožinového priestoru
Batožinový priestor si svojím objemom 478 litrov, jednoduchosťou prístupu a všestrannosťou zachováva prvenstvo v triede. Zadné sedadlá sú rozdelené a sklápajú sa v pomere 60 : 40. Nízko umiestnená nakladacia hrana a široký otvor batožinového priestoru (1 120 mm) v kombinácii s plochou podlahou batožinového priestoru uľahčujú nakladanie ťažkého, širokého a dlhého nákladu. Skrytý priestor pod podlahou ponúka bezpečný prídavný odkladací priestor (okrem modelov Sport).
Prémiový dizajn a kvalita interiéru
Úplne nový interiér je navrhnutý tak, aby poskytoval najpohodlnejšiu a najsofistikovanejšiu kabínu v triede kompaktných vozidiel a novému Civicu dodáva celkový moderný, štýlový a jednoduchý estetický vzhľad, dopĺňajúci ostro tvarovaný exteriér. Je to dosiahnuté horizontálnymi líniami, ktoré zvýrazňujú dojem šírky a dĺžky, a tým aj priestrannosti.
Sofistikovaný prémiový priestor umocňuje obloženie kabíny z vysokokvalitných materiálov vrátane jednoliateho mäkkého prístrojového panela s tvarovaným švom a prémiovými poťahmi sedadiel.
„Konzola „technologického centra“
Stredová konzola má čiernu lesklú povrchovú úpravu a bola navrhnutá v štýle motívu „technologického centra“.
Nižšia časť pred radiacou pákou je konfigurovaná ako dvojúrovňový odkladací priestor vytvorený špeciálne s ohľadom na správu osobných elektronických zariadení. Predný odkladací priestor poskytuje okamžitý prístup k zariadeniam, ktoré sú na dosah ruky, a disponuje podložkou na bezdrôtové nabíjanie smartfónov, ktorá je dostupná pre niektoré stupne výbavy. Otvor v stredovej konzole umožňuje prevliecť káble z odkladacieho priestoru druhej úrovne do predného odkladacieho priestoru, čo uľahčuje praktické a kompaktné pripájanie káblov a nabíjanie zariadení. Osvetlenie LED napomáha viditeľnosti do dvojúrovňového odkladacieho priestoru v noci.
Nad odkladacím priestorom sa na kontrastnom striebornom paneli nachádza niekoľko jednoduchých prehľadných ovládačov ventilácie, kým osvetlenie LED na strope dotvára prémiové prostredie.
Navrchu stredovej konzoly sa nachádza sedempalcový farebný dotykový displej systému Honda Connect 2 (pozrite si ďalšiu časť). Okrem toho, že ide o dotykové ovládacie zariadenie pre informačno-zábavný systém a klimatizáciu, displej je vo vyšších triedach prepojený aj s cúvacou kamerou.
Pred vodičom sa nachádza prístrojový panel s novým rozložením, dobrým prehľadom a vysoko intuitívnym ovládaním. Nový sedempalcový farebný displej TFT-LCD s rozhraním s informáciami pre vodiča (DII) zaberá stredovú časť úplne nového prekonfigurovaného prístrojového panela. Obsahuje veľký digitálny otáčkomer a rýchlomer. V displeji DII je integrovaná veľká plocha, na ktorej môže vodič prepínať medzi rôznymi obrazovkami informačno-zábavného systému vrátane navigačných pokynov, textu správ SMS a e-mailov (doplnené odozvami aktivovanými hlasom), informácií o hudobnej stope, kontaktov smartfónu, informácií o trase a informácií inteligentnej údržby vozidla.
Primárny displej lemujú ukazovatele teploty chladiacej kvapaliny a hladiny paliva. Všetky tieto displeje sú vysokokontrastné, jednoducho čitateľné a majú moderné písmo. Keď vodič nastúpi do vozidla, prístrojový panel sa postupne rozsvieti, čím poskytne sofistikované príjemné uvítanie.
Rolovanie a výber informácií, ktoré sa majú zobraziť na DII, sa vykonáva pomocou dotykových ovládacích prvkov na ľavom ramene volantu. Vodičovi poskytuje možnosť prechádzať režimami DII a upravovať nastavenia, vyhľadávať podľa abecedy napríklad kontakty alebo hudobné skladby, ako aj vyberať preferované informácie, ktoré sa majú zobraziť na DII prístrojového panela. Na ľavom ramene sa nachádzajú aj integrované ovládacie prvky telefónu Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Kombinácia dotykových ovládacích prvkov a displeja DII v priamom zornom poli vodiča pomáha minimalizovať rušenie vodiča počas jazdy.
Honda Connect novej generácie je vylepšený a intuitívnejšie prepojený informačno-zábavný systém
Nový Civic disponuje informačno-zábavným a pripájacím systémom Honda Connect druhej generácie, ktorý ponúka vylepšenú intuitívnu prevádzku a úplnú integráciu smartfónu prostredníctvom služby Apple CarPlay® aj Android Auto.
Integrácia so službou Apple CarPlay znamená, že systém Honda Connect odteraz dokáže preniesť funkcie zariadenia iPhone do zážitku z jazdy, čím poskytuje rozhranie prostredníctvom úplne nového integrovaného displeja modelu Civic. Vodiči môžu dostávať informácie navigácie, uskutočňovať hovory, odosielať a prijímať správy a počúvať hudbu prostredníctvom dotykovej obrazovky alebo hlasom použitím príkazov systému Siri od spoločnosti Apple. Medzi podporované aplikácie v rámci služby CarPlay patria Telefón, Správy, Mapy, Hudba a ďalšie kompatibilné aplikácie tretích strán (ak sú špecifikované). Služba CarPlay je kompatibilná so systémom iOS 8.4 alebo novším a zariadením iPhone 5 alebo novším.
Služba Android Auto bola navrhnutá tak, aby poskytla vodičom jednoduchý intuitívny spôsob používania smartfónov so systémom Android prostredníctvom dotykového aj hlasového rozhrania, čím sa minimalizuje prípadné rušenie. Služba Android Auto je kompatibilná so systémom Android 5.0 a novším a medzi podporované funkcie patria Mapy Google, Google Now, odosielanie a prijímanie správ, hudba a niekoľko ďalších obľúbených aplikácií, v závislosti od trhu.
Systém Honda Connect možno vybaviť voliteľnou satelitnou navigáciou Garmin s vopred načítanými mapami, foto zobrazeniami križovatiek, vedením v jazdných pruhoch, oznamovaním dopravných obchádzok v reálnom čase, 3D zobrazeniami budov a terénu a funkciou Eco Routing. Bezplatné aktualizácie máp budú k dispozícii päť rokov. Ide o jedinečný benefit ponúkaný spoločnosťou Honda.
Možnosti pre dostupné konfigurácie audio systému sa môžu líšiť v závislosti od stupňa výbavy: 160-wattový systém so štyrmi reproduktormi, 180-wattový systém s ôsmimi reproduktormi alebo prémiový systém s 11 reproduktormi (465 wattov).
Vďaka systému Honda SENSING, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy v rámci celého radu, je nový Civic jedným z najbezpečnejších vozidiel vo svojej triede.
Najnovší Civic bol navrhnutý tak, aby dosahoval najvyššiu úroveň bezpečnosti v rámci odvetvia. Očakávame, že úspech tímu vývojárov vo forme dosiahnutia prvotriednej pevnosti a tuhosti karosérie spolu s komplexným balíkom aktívnych bezpečnostných technológií, pomôže najnovšiemu Civicu získať najvyššie hodnotenia v najnovších testoch Euro NCAP.
V súlade s filozofiou spoločnosti Honda, „Bezpečnosť pre všetkých“, sú rovnaké pasívne aj aktívne bezpečnostné systémy dostupné vo všetkých stupňoch výbavy nového Civicu.
Balík aktívnych bezpečnostných a asistenčných technológií, Honda SENSING, bude špecifikovaný v rámci celého radu nového Civicu. Honda SENSING patrí medzi najkomplexnejšie balíky bezpečnostných technológií vo svojej triede. Využíva kombináciu radarových a kamerových informácií a niekoľko najmodernejších snímačov, ktorými varuje vodiča a asistuje mu v potenciálne nebezpečných situáciách.
Balík aktívnych bezpečnostných technológií Honda SENSING zahŕňa:
· Brzdový systém pre zmiernenie následkov nehody: pomáha zastaviť vozidlo, ak systém určí, že kolízia s vozidlom vpredu je neodvratná.
· Upozornenie pred čelnou kolíziou: skenuje vozovku pred vozidlom, aby vodiča upozornilo na potenciálnu kolíziu, a poskytuje vizuálne a zvukové upozornenia, ktorými vodiča vyzýva na zakročenie s cieľom vyhnúť sa zrážke.
· Upozornenie na vybočenie z jazdného pruhu: deteguje, či vozidlo nevybočuje z jazdného pruhu bez aktivácie smerovky.
· Predchádzanie vybočeniu z vozovky: využíva údaje z kamery namontovanej na čelnom skle na detekciu vybočenia vozidla z vozovky. Využíva elektrický posilňovač riadenia na vykonanie jemných korekcií, aby vozidlo ostalo vo svojom pruhu, a v niektorých situáciách aplikuje aj brzdnú silu.
· Systém pre udržanie vozidla v jazdnom pruhu: pomáha udržiavať vozidlo v strede aktuálneho jazdného pruhu detegovaním vodorovného značenia na ceste a malými úpravami riadenia s cieľom udržať vozidlo medzi bielymi čiarami.
· Adaptívny tempomat: umožňuje vodičovi nastaviť požadovanú rýchlosť a vzdialenosť od vozidla detegovaného pred ním.
· Systém rozpoznávania dopravných značiek: deteguje a automaticky rozpoznáva dopravné značky a zobrazuje ich na prístrojovom paneli vozidla.
· Inteligentný rýchlostný asistent: kombinuje automatické rýchlostné obmedzenie nastavené vodičom pomocou systému TSR na automatické nastavenie rýchlosti vozidla s obmedzením uvedeným na poslednej dopravnej značke.
· Inteligentný adaptívny tempomat (i-ACC): predpovedá a automaticky reaguje na iné vozidlá náhle prechádzajúce do iných jazdných pruhov na viacprúdových diaľniciach.
Medzi ďalšie bezpečnostné technológie v najnovšom Civicu patria:
· Informácie o mŕtvom uhle: využívajú radarovú technológiu na automatickú detekciu a upozorňovanie na vozidlá v mŕtvom uhle vodiča.
· Systém monitorovania priečnej premávky: využíva bočné radarové snímače umiestnené v zadnej časti, ktoré pri cúvaní varujú vodiča o blížiacich sa vozidlách.
· Viacuhlové spätné zrkadlo: poskytuje vodičovi úplnú viditeľnosť a tým aj pocit istoty pri cúvaní: normálny 130-stupňový rozhľad, široký 180-stupňový rozhľad a pohľad zhora nadol.
Súčasťou štandardnej výbavy je aj Systém asistenta stability (VSA®) s reguláciou trakcie, ktorý zlepšuje ovládanie pri zrýchľovaní, brzdení, prejazde zákrutami, a systém nepriameho monitorovania tlaku v pneumatikách (TPMS).
Honda of the UK Manufacturing (HUM) – celosvetové výrobné centrum pre najnovší Civic hatchback
Desiata generácia rodiny Civic profituje z vôbec najväčšieho vývojového programu spoločnosti Honda pre jediný model. Vozidlo bolo navrhnuté tak, aby prevyšovalo európske normy a očakávania, čím zároveň spĺňa očakávania všetkých globálnych regiónov, kde sa bude Civic predávať.
Civic je dôležitý model pre spoločnosť Honda v Európe a je hlavným hnacím motorom silného predaja spoločnosti a výrobným dedičstvom v regióne. Pre mnohých európskych zákazníkov je Civic synonymom značky Honda. Najnovší Civic hatchback pokračuje v tejto tradícii a bude zohrávať kľúčovú úlohu pri plnení plánov objemu predaja spoločnosti Honda na európskom trhu.
Globálnym výrobným centrom desiatej generácie modelu Civic hatchback sa stane Európsky výrobný závod spoločnosti Honda, Honda of the UK Manufacturing (HUM). Spoločnosť Honda potvrdila investíciu vo výške 200 miliónov libier do nových výrobných technológií a procesov, ako prípravu na nový model, ktorý sa bude exportovať do celého sveta vrátane USA. Investícia je súčasťou dlhodobej vízie pre európsky závod v rámci globálnej prevádzky spoločnosti Honda.
V závode HUM sa vyrobil prvý motor v roku 1989 a prvé vozidlo v roku 1992. V súčasnosti ho tvoria dve prevádzky na výrobu automobilov a jedna prevádzka na výrobu motorov. Medzi ostatné priestory závodu patrí testovacia dráha, jednotky na dynamické a statické skúšky, ako aj priestory určené na administratívu a nákup.
Technické špecifikácie
Motor
1.5 litra VTEC TURBO Štvorvalcový benzínový |
1,0 litra VTEC TURBO Trojvalcový benzínový |
|||
|
6MT |
CVT |
6MT |
CVT |
Typ |
4 ventily na valec |
4 ventily na valec |
||
Výkon |
182 koní (134 kW) pri 5 500 ot./min. |
182 koní (134 kW) pri 6 000 ot./min. |
129 koní (95 kW) pri 5 500 ot./min. |
|
Krútiaci moment |
240 Nm pri 1 900 až 5 000 ot./min. |
220 Nm pri 1 700 až 5 500 ot./min. |
200 Nm pri 2 250 ot/min |
180 Nm pri 1 700 až 4 500 ot./min. |
Prevodovka
1,5 litra VTEC TURBO (benzínový) |
1,0 litra VTEC TURBO (benzínový) |
|
Manuálna |
6 rýchlostí |
6 rýchlostí |
CVT |
Variabilná so 7 simulovanými prevodovými stupňami |
Variabilná so 7 simulovanými prevodovými Stupňami |
Odpruženie a tlmiče
Predná časť |
Náprava MacPherson Adaptívny systém odpruženia (v určitých triedach) |
Zadná časť |
Viacnásobné prepojenie Adaptívny systém odpruženia (v určitých triedach) |
Rozmery (mm)
Exteriér (mm) |
|
Celková dĺžka |
4 495 |
Celková šírka |
1 800 |
Celková výška |
1 420 |
Rázvor kolies |
2 700 |
Objem (litre)
|
Päťdverový hatchback |
Batožinový priestor |
478 (operadlá zadných sedadiel vo zvislej polohe) |