Nová Honda Jazz e:HEV dosahuje najvyššie hodnotenie podľa prísnych nových noriem EURO NCAP.
· Nový predný stredový airbag a technológia aktívnej bezpečnosti Honda SENSING poskytujú úplne novému modelu Jazz najkomplexnejší bezpečnostný balík v histórii
· Jazz e:HEV 2020 patrí medzi prvé bežné automobily, ktoré prešli novým testovacím režimom. Zahŕňa posúdenie vplyvu na cestujúcich a na ďalšie vozidlá zapletené do zrážky
- Záväzok spoločnosti Honda k výnimočnej bezpečnosti cestujúcich zaisťuje, že Jazz zostáva jedným z najbezpečnejších automobilov vo svojej triede.
Nová Honda Jazz e:HEV získala v poslednom kole bezpečnostných testov Euro NCAP maximálne päťhviezdičkové hodnotenie, ktoré zavádza celý rad prísnych nových hodnotení. Jazz má pokrokovú úplne novú konštrukciu karosérie a štandardne obsahuje komplexný balík technológií aktívnej bezpečnosti a pomôcok pre vodiča. Táto kombinácia starostlivo integrovaných prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti posilňuje reputáciu modelu ako jedného z najbezpečnejších osobných automobilov v Európe.
Nový Jazz, k dispozícii výhradne s hybridným pohonom, je prvým modelom spoločnosti Honda v Európe, ktorý je štandardne vybavený predným stredovým airbagom. Airbag je namontovaný v zadnej časti sedadla vodiča a rozširuje sa do priestoru medzi vodičom a spolujazdcom, čo zmierňuje riziko priamej kolízie hláv cestujúcich na predných sedadlách v prípade bočného nárazu.
Na zabezpečenie presného umiestnenia airbagu, aby bola počas nasadenia zaistená maximálna ochrana, airbag používa tri upevňovacie popruhy, ktoré ho vedú do oblúka okolo vodiča. Na realizáciu tejto novej funkcie vyvinul inžiniersky tím airbagovú jednotku tak, aby sa zmestila do hornej časti operadla novo navrhnutého sedadla vodiča.
Nový predný stredový airbag funguje v prípade bočného nárazu v kombinácii s dvoma ďalšími funkciami. Predpínače bezpečnostných pásov vodiča aj spolujazdca majú zredukovať ich bočný pohyb spolu s ďalšou podporou zvýšenej stredovej lakťovej opierky. Dopad tohto nového prístupu môže významne eliminovať zranenia hlavy u cestujúcich na bližšej aj vzdialenejšej strane.
Tento nový airbag je jedným z 10 v rámci modelu Jazz e: HEV, ktorý je tiež vybavený systémom zadných sedadiel i-side Airbag. Tento jedinečný airbag s dvojitou štruktúrou nainštalovaný na zadnom sedadle sa aktivuje na ochranu cestujúcich na zadných sedadlách pred nárazmi do dverí a stĺpika C v prípade bočného nárazu. Airbag je tiež navrhnutý v kompaktných rozmeroch, aby nebránil jedinečnej funkcii sedadla Jazz ako magického sedadla.
Funkcie pasívnej bezpečnosti sú doplnené špičkovými technológiami aktívnej bezpečnosti Honda SENSING a asistenciou pre vodiča, ktoré teraz obsahujú vylepšenú širokouhlú kameru s vyšším rozlíšením. Nahrádza viacúčelové nastavenie kamery a senzorov predchádzajúcej generácie modelu Jazz a rozpoznáva širšiu škálu povrchových a dopravných charakteristík. Súčasťou balíka Honda SENSING, ktorý je súčasťou štandardnej výbavy všetkých modelov Honda, je okrem iného aj adaptívny tempomat, asistent udržiavania v jazdnom pruhu a systém zmierňovania vybočenia z cesty.
Pri navrhovaní a vývoji najnovšej verzie modelu Jazz inžinieri spoločnosti Honda nasadili tiež technológiu konštrukcie karosérie Advanced Compatibility Engineering (ACE), ktorá tvorí základ vynikajúcich výkonov pasívnej bezpečnosti. Technológia ACE pomáha rovnomerne rozložiť energiu nárazu po celej prednej časti vozidla a tiež znižuje energiu kolízie prenášanú do druhého vozidla.
„Bezpečnosť je pre nás nanajvýš dôležitá a sme radi, že automobil získal v rámci nového testovacieho postupu Euro NCAP maximálnych päť hviezdičiek,“ komentoval Takeki Tanaka, vedúci veľkého projektu spoločnosti Honda. „Úplným prepracovaním modelu Jazz sme boli schopní začleniť pokročilé nové štrukturálne technológie a najnovšie prvky pasívnej bezpečnosti, ktoré poskytujú výnimočnú ochranu pred všetkými druhmi nehôd. Vďaka štandardnému pridaniu inovovaného balíka pokročilých bezpečnostných prvkov a pomôcok pre vodiča sme zaistili, že Jazz zostáva jedným z najbezpečnejších automobilov vo svojej triede. Novou kľúčovou funkciou modelu Jazz je vylepšená panoramatická viditeľnosť predného okna. Sme hrdí na to, že sme to dosiahli bez toho, aby sme znížili jeho celkovú bezpečnosť pri náraze – to je niečo, čo neuvidíte v žiadnom inom automobile.“
Prísnejšie testovacie protokoly Euro NCAP hodnotia vplyv nárazových síl v prípade kolízie. Dôležitým prvkom hodnotenia NCAP bolo posúdenie, či má Jazz schopnosť chrániť svojich cestujúcich a znížiť dopad na druhé vozidlo, ktoré bolo účastníkom kolíznej udalosti. Posúdenie vyžaduje, aby nárazové sily smerovali do tých častí konštrukcie vozidla, kde je možné energiu efektívne a bezpečne absorbovať, pričom priestor pre cestujúcich zostane čo najviac neporušený a cestujúci nebudú vystavení nebezpečenstvu vysokého stupňa spomalenia. Keď dôjde ku kolízii, obe tieto funkcie musia fungovať súčasne.
Testy taktiež rozširujú rozsah hodnotenia bočných nárazov a skúmajú bezpečnosť po kolízii. Revidované boli aj normy uplatňované na autonómne systémy núdzového brzdenia a v súčasnosti sa vykonávajú testy výstražných systémov vodiča.
Nová generácia modelu Jazz bola uvedená na trh v Európe v lete 2020 s prepracovaným a pohotovým hybridným hnacím ústrojenstvom, aby bola na čele záväzku značky do roku 2022 elektrifikovať 100 % svojich európskych hlavných modelov.