Honda Hybrid Performance vnáša nové úrovne zlepšení a účinnosti do všetkých nových CR-V
· SUV od spoločnosti Honda sa v Európe prvýkrát dodáva s hybridnou technológiou
· Systém Honda Hybrid Performance používa inteligentnú technológiu multimodálneho pohonu (i-MMD) na plynulý prechod medzi zdrojmi výkonu
· Systém kombinuje dva výkonné elektrické motory a 2,0-litrový mimoriadne účinný benzínový motor i-VTEC s Atkinsonovým cyklom
· Hnacie ústrojenstvo sa vyznačuje elegantným a inovatívnym prístupom a eliminuje potrebu konvenčnej mechanickej prevodovky.
· Objednávky sa začnú prijímať v októbri 2018
Nová Honda CR-V je prvým SUV tejto značky, ktoré sa v Európe bude predávať s technológiou hybridného hnacieho ústrojenstva. Systém Honda Hybrid Performance sa vyznačuje inteligentnou technológiou multimodálneho pohonu (i-MMD), zloženou z dvoch elektrických motorov, benzínového motora s Atkinsonovým cyklom a inovatívnou priamou prevodovkou a dosahuje vysokú úroveň účinnosti a zlepšenia.
Hybridné CR-V je vybavené účinným 2,0-litrovým benzínovým motorom i-VTEC, výkonným elektrickým motorom a lítium-iónovým akumulátorom. Maximálny výkon je 184 koní (135 kW) s krútiacim momentom 315 Nm.
Namiesto konvenčnej prevodovky sa v ňom používa jeden fixný prevodový pomer, ktorý vytvára priame spojenie medzi pohyblivými komponentmi s následným plynulejším prenosom krútiaceho momentu. Tento formát znamená, že systém Honda je prepracovanejší ako planétové e-CVT, bežné v iných hybridných vozidlách.
Jedinečná technológia i-MMD od spoločnosti Honda získala svoj názov vďaka inteligentnému a automatickému plynulému prepínaniu medzi tromi jazdnými režimami, zabezpečujúcimi maximálne možnú účinnosť. Sú to tieto režimy:
- EV Drive – energia odobratá z lítium-iónového akumulátora sa využíva na pohon elektrického motora a pohon kolies (pri vypnutom benzínovom motore)
- Hybrid Drive – benzínový motor poháňa druhý motor-generátor, ktorý dopĺňa elektrickú energiu, dodávanú z akumulátora
- Engine Drive – mechanizmus uzatváracej spojky meniča momentu vytvára priame spojenie medzi benzínovým motorom a kolesami.
Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa hybridné CR-V z dôvodu optimálnej efektivity bude automaticky prepínať medzi režimami Hybrid Drive a EV Drive. V režime Hybrid Drive sa nadbytočný výkon z benzínového motora môže cez motor-generátor využiť na dobíjanie akumulátora. Režim Engine Drive je najefektívnejším nastavením pre rovnomernú jazdu vysokou rýchlosťou na diaľnici.
Pri jazde miernou rovnomernou rýchlosťou bude hybridné CR-V zvyčajne v režime EV Drive dlhšie ako polovicu času, pričom pri vyšších rýchlostiach bude automobil jazdiť v režime EV Drive približne jednu tretinu času. Riadiaci softvér systému i-MMD sa bez vstupu od vodiča bude neustále rozhodovať o tom, kedy prepínať medzi týmito režimami s cieľom maximalizovať efektivitu v závislosti od situácie a prostredia.
Inžinieri programu hybridného CR-V usilovne pracovali na zabezpečení, aby prechod medzi zdrojmi energie vrátane funkcie motora štart/stop pri zastavení bol pre cestujúcich prakticky nepostrehnuteľný. Plynulý prenos krútiaceho momentu znamená, že nedochádza k trhavému pohybu hnacej sústavy alebo nežiadúcej spätnej väzbe cez pedále alebo volant a takmer nehlučné hnacie ústrojenstvo znamená, že CR-V Hybrid sa vyznačuje minimálnou tichosťou.
Systém i-MMD je vyladený tak, aby zabezpečoval lineárny pocit pri akcelerácii, s optimalizovanou kalibráciou medzi vstupom od škrtiacej klapky a odozvou hnacieho ústrojenstva, čím sa zabezpečuje, že hluk motora zodpovedá očakávaniu vodiča.
Nové hybridné CR-V od spoločnosti Honda má jedinečnú obrazovku informačného rozhrania medzi vodičom a vozidlom (Vehicle Driver Information Interface DII), na ktorej sa zobrazuje aktuálny stav jazdy a vodičovi umožňuje pochopiť, ako sa zdroje energie kombinujú pri pohone vozidla. Je na nej znázornené dobíjanie lítium-iónového akumulátora, grafika aktuálneho toku výkonu a stav dobíjania systému.
Začiatok výroby hybridného modelu CR-V spoločnosti Honda pre rok 2019 je naplánovaný na október 2018 a prvé dodávky zákazníkom na začiatok roku 2019.