Model Honda Civic Type R 2017 vytvoril na okruhu Nürburgring nový traťový rekord!

Utorok, 2017, apríla 25

Civic Type R 2017 – “Hot Lap”

Útok na rekord Nürburgringu skončil dosiahnutým časom 7min 43,8s

Motor nového Civicu Type R produkuje výkon 320k a krútiaci moment 400Nm

Zdokonalená aerodynamika, najlepšia vo svojej triede.

Nový Civic Type R bude vyrábaný vo Swindone, UK; výroba začína v lete 2017.

Rekordný čas bol dosiahnutý s vozidlom s technickými špecifikáciami zhodnými s finálnou verziou produkčného modelu.

Následne po predstavení produkčného modelu Honda Civic TypeR na ženevskom autosalóne v tomto roku, dosiahol Civic TypeR nový rekord, v najrýchlejšie zajazdenom kole, v kategórii vozidiel s predným náhonom na Nürburgring Nordschleife. 3. apríla 2017 predprodukčný model TypeR prešiel tento svetoznámy okruh za 7 minút 43,8 sekúnd.

Dosiahnutie rekordu bolo očakávané vo finálnej fáze testovania Civic TypeR, keď boli poveternostné podmienky najoptimálnejšie – suchá trať a teplota ideálna k najlepšiemu výkonu motora a pneumatík. Nový čas predstavuje zlepšenie o takmer 7 sekúnd v porovnaní s predchádzajúcim modelom.

 Nový Civic TypeR bol súčasťou programu vývoja 10. generácie modelu Civic, najväčšieho v histórii Hondy.

Niekoľko faktov oprávňujúcich nový Civic TypeR stať sa novým etalónom na Nordschleife. Nový motor 2,0 litra VTEC TURBO, s výkonom 320k a krútiacim momentom 400Nm. TypeR je vybavený novou 6stupňovou manuálnou prevodovkou zlepšujúcou akceleráciu, a balíkom aerodynamických úprav, ktoré vytvárajú neobvyklú stabilitu pri vysokých rýchlostiach.

Karoséria vysokej tuhosti je o 16kg ľahšia ako u predchádzajúceho modelu, s torznou tuhosťou zvýšenou o 38%, čo prináša výrazný benefit pri riadení a stabilite v zákrutách. Nové viacprvkové zavesenie zadných kolies zvyšuje stabilitu pri brzdení a dovoľuje začať brzdiť výrazne neskôr a prechádzať zákrutu vo vyššej rýchlosti.

Ryuichi Kijima, šéfkonštruktér podvozku novej Hondy Civic TypeR, vysvetľuje v čom je nový model na Nurburgringu lepší od predchádzajúceho:

“Prejazd zákrutami v novom Civic TypeR je rýchlejší, pretože vozidlo má teraz väčší rozchod, rázvor, širšie pneumatiky, nové viacprvkové zavesenie zadných kolies a optimalizovanú aerodynamiku, čo zvyšuje stabilitu.” Hovorí pán Kijima. “Napríklad vodič typicky vchádza do zákruty po Metzgesfeld v rýchlosti okolo 150km/h. Vďaka novej stabilite TypeR je schopný ísť rýchlosťou o 10km/h vyššou. Tak vďaka zvýšeniu rýchlosti v zákrutách sme schopní zajazdiť kolo ďaleko rýchlejšie.”

Predprodukčné auto, ktoré dosiahlo rekordný čas, má technické špecifikácie úplne zhodné s finálnou produkčnou verziou. Bezpečnostný rám bol namontovaný tak, aby už ďalej nezvyšoval pevnosť karosérie a jeho hmotnosť bola vykompenzovaná demontážou zadných sedadiel a infotainmentového systému Honda Connect. Na aute boli použité pneumatiky homologizované pre bežné cesty, so zameraním na použitie aj na okruhu.

Výroba novej Hondy Civic Type R začína v lete 2017 v továrni Honda of the UK Manufacturing (HUM) vo Swindone, v globálnej továrni pre výrobu 10.generácie Civic Hatchback. TypeR sa bude vyvážať do celej Európy a na ostatné trhy na celom svete, vrátane Japonska a USA. Jeho príchodom do severnej Ameriky to bude po prvý krát, kedy sa logo TypeR objaví na vozidle so znakom H.