Do modelového radu Honda Civic pribudol modernizovaný naftový motor

Pondelok, 2017, septembra 4

Vylepšený 1,6-litrový motor i-DTEC sa bude dodávať od marca 2018

Kompletne prepracovaný 1,6-litrový naftový motor i-DTEC s výkonom 120 koní sa súčasťou modelov Honda Civic v Európe stane od marca 2018 a bude poskytovať mimoriadnu kombináciu výkonu a efektivity.

Honda urobila výrazné zlepšenia motora a výfukového systému s cieľom maximalizovať ich výkonnosť v reálnom prostredí. Zlepšenia účinnosti nového 1,6-litrového motora i-DTEC pre Hondu Civic sa prejavili v hodnotách spotreby paliva a emisií CO2, ktoré začínajú na 3,7 l/100 km a 99 g/km (podľa testu NEDC)*.

Medzi zlepšenia 1,6-litrového naftového motora patrí zmenšenie trenia vo valcoch, vďaka piestom vyrobeným z mimoriadne trvanlivej zliatiny ocele s chrómom a molybdénom, ako aj „superjemným honovaním“ vložiek valcov, čím sa dosiahol hladší pohyb piestov.

Motor s objemom 1597 cm3 používa rovnaký zdokonalený systém vstrekovania paliva Bosch ako doteraz a disponuje malým vysokovýkonným turbodúchadlom, nízkotlakovým systémom EGR (recirkulácia výfukových plynov), prívodom s vysokým prietokom a kanálom hlavy valcov s vysokým vírením. Ľahký, tenký a mimoriadne pevný kľukový hriadeľ a celohliníkový otvorený blok motora, odlievaný pod vysokým tlakom, minimalizujú hmotnosť motora. Nový i-DTEC má pridané dodatočné odlievané rebrovanie bloku valcov, ktoré zvyšuje konštrukčnú tuhosť s následným zlepšením riadenia hluku, vibrácií a tvrdosti.

Nový 1,6-litrový i-DTEC patrí zároveň k prvým motorom, ktoré sú oficiálne testované podľa postupu pre emisie v reálnej prevádzke (RDE), ktorým sa overujú úrovne emisií NOx a pevných častíc. Naftové hnacie ústrojenstvo má nový systém konvertora skladovania NOx s väčšími katalyzátormi a vyšším obsahom drahých kovov (striebro, platina a neodým), ktorý skladuje plynné oxidy dusíka až do regeneračného cyklu. Snímač sadzí presne deteguje, kedy je regeneračný cyklus požadovaný, a tak predlžuje životnosť komponentov výfuku.

Motor 1,6 i-DTEC generuje 120 koní pri 4000 ot/min a krútiaci moment 300 Nm pri 2000 ot/min a dokáže Civic zrýchliť z nuly na 100 km/h za 10,5 sekundy.

Modernizovaný motor sa montuje v závode Honda of the UK Manufacturing vo Swindone a bude sa dodávať do štvor a päť dverových variantov novej, desiatej generácie modelu Civic.

Paletu hnacieho ústrojenstva modelu Civic rozšíri od polovice roku 2018 deväť stupňová automatická prevodovka, ktorá bude prvýkrát použitá v automobile s pohonom prednej nápravy.