Frankfurtský medzinárodný Autosalón 2019

Štvrtok, 2019, septembra 12

Spoločnosť Honda predstavila sériovú výrobu elektrického vozidla novej generácie, Honda e.

Obsah

1.         Honda na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte

2.         Predstavená sériová verzia modelu Honda e

3.        Spoločnosť Honda potvrdzuje ďalšie podrobnosti o svojich technológiách riadenia energie v Európe

4.         Honda predstavuje celý rad hybridných technológií

5.         Víťazné pretekárske vozidlo Formuly 1 vedie tím športových výrobkov spoločnosti Honda

6.         Informácie o príslušenstve Honda

 

1.    Honda na medzinárodnom autosalóne vo Frankfurte 2019

Spoločnosť Honda predstavila na autosalóne vo Frankfurte 2019 sériovú výrobu svojho elektrického vozidla novej generácie, Honda e. Návštevníci prehliadky budú môcť vidieť jedinečnú škálu funkcií automobilu prostredníctvom série interaktívnych výstav, využívajúcich virtuálnu realitu a ďalšie pokročilé technológie.

Exponáty sú ústrednou súčasťou „EV World“, oblasti inšpirovanej dizajnovým étosom modelu Honda e, ktorý poskytuje prostredie na zdieľanie jeho jedinečných vlastností a podporných technológií. Spolu s interaktívnymi exponátmi predstaví Honda celý rad riešení nabíjania pre rôzne scenáre. Od jedinečného riešenia mestského nabíjania na ulici, vyvinutého v spolupráci so spoločnosťou Ubitricity, až po obojsmerný systém prototypu správy napájania „Power Manager Prototype“, Honda vyvinula celý rad riešení, ktoré spĺňajú všetky požiadavky zákazníkov.

Honda v rámci svojho stánku vystaví hybrid CR-V spolu s exponátom, ktorý ukazuje jednotlivé súčasti responzívnej a efektívnej plne hybridnej technológie i-MMD. Automobil, ktorý bol uvedený na trh začiatkom tohto roka, je prvou generáciou hybridného produktu Honda na predaj na európskom trhu. Výstavu hybridných produktov doplní model NSX 2019, ktorý predstavuje vrchol automobilovej rady Honda.

Pretekársky model Aston Martin Red Bull Racing RB15 poháňaný Hondou, čerstvý víťaz z dvoch pretekov v Rakúsku a v Nemecku, bude stredobodom ukážky športovo zameraných produktov spoločnosti Honda vrátane značiek Civic Type R, Civic Sport Line a HR-V Sport.

2.    Predstavená sériová verzia modelu Honda e

·          Predstavená finálna sériová verzia modelu Honda e

·         Jedinečný a čistý dizajn exteriéru sa v kombinácii s moderným, minimalistickým a komfortným interiérom vyznačuje pokročilou technológiou

·         Sofistikované a dynamické jazdné vlastnosti sú zabezpečené platformou s pohonom zadných kolies a širokým „postojom“

·         Honda e poskytuje vybavenie vozidla, ktoré spĺňa potreby moderného mestského prostredia

·         Unikátna technológia Honda Personal Assistant využíva umelú inteligenciu na vytvorenie kontextuálneho vzťahu s používateľmi

Spoločnosť Honda predstavuje na autosalóne vo Frankfurte 2019 finálnu sériovú verziu svojho elektrického vozidla (EV) novej generácie, Honda e. Ako model vyvinutý so zameraním na jednoduchosť dizajnu a použiteľnosti, Honda e uspokojí potreby moderného mestského životného štýlu a poskytne novú hodnotu zákazníkom prostredníctvom hladko integrovaných  technológií konektivity a výnimočnej dynamiky jazdy.

Čisté vonkajšie línie zvýrazňuje kamerový systém bočných spätných zrkadiel, ktorý tradičné bočné spätné zrkadlá nahrádza kompaktnými kamerami, ktoré živý obraz v reálnom čase prenášajú na dve šesťpalcové obrazovky vo vozidle. Kamerová technológia, prvá v kompaktnom segmente, prináša významné výhody z hľadiska štýlu, bezpečnosti, aerodynamiky a zdokonalenia.

Profil automobilu sa vyznačuje hladkým tvarovým obrysom, ktorý je umocnený vysúvacími kľučkami dverí, ktoré poskytujú hladký vzhľad, dotvárajúci moderný a človeku prívetivý koncept dizajnu. Vďaka systému bočných spätných kamier mohli dizajnéri vytvoriť takmer plynulý prechod medzi čelným sklom a predným stĺpikom. V modernej kabíne pre cestujúcich v štýle salónika, v ktorej sú použité jemné, moderné a na dotyk príjemné materiály, je zabudovaná digitálna palubná doska novej generácie s piatimi obrazovkami a prepojený informačno-zábavný systém.

Najväčšiu plochu širokej digitálnej prístrojovej dosky Hondy zaberajú dvojité 12,3-palcové LCD dotykové obrazovky. Slúžia ako primárne informačné a zábavné displeje a predstavujú množstvo aplikácií a súvisiace informačné a zábavné služby, ktoré pomáhajú plynulej integrácii vozidla do moderného mestského životného štýlu majiteľa v prostredí podobnom obývacej izbe. Vďaka nej môžu vodič a spolucestujúci – bez ohľadu na to, či je auto v pohybe, zaparkované alebo pripojené k nabíjačke – využívať rovnakú konektivitu a komfort prístupu ku komplexne pripojeným službám prostredníctvom celej šírky rozhrania novej generácie.

Honda e je vybavená vysoko výkonným elektrickým motorom, ktorý je k dispozícii s dvomi výkonmi 100 kW (136 koní)* alebo 113 kW (154 koní)* a pôsobivým krútiacim momentom 315 Nm*. Batéria s kapacitou 35,5 kWh je jednou z najkompaktnejších vo svojej triede a napriek tomu poskytuje dojazd až 220 km* na jedno nabitie, ideálne pre každodenné mestské dochádzanie. Funkcia rýchleho nabíjania tiež umožňuje dobitie na 80 % kapacity za 30 minút*. Na cestách prináša vozidlo zábavný zážitok s citlivou odozvou a výkonným elektrickým motorom, ktorý poháňa zadné kolesá pre športový  pocit. Honda e poskytuje vynikajúce zrýchlenie, keď z nehybného stavu dosiahne rýchlosť 100 km/h za približne 8 sekúnd*.

Pripojené služby a aplikácie prístupné prostredníctvom rozhrania dotykovej obrazovky je možné aktivovať aj pomocou hlasových povelov, aby ste sa zapojili do služby Honda Personal Assistant. Intuitívny osobný asistent Honda je funkcia umelej inteligencie (AI), ktorá využíva jedinečné kontextové chápanie na vytváranie prirodzenej konverzácie a umožňuje prístup k širokému rozsahu online služieb.

Jedinečný osobný asistent Honda sa aktivuje vyslovením „OK Honda“, za ktorým nasleduje otázka alebo príkaz. Strojové učenie umožňuje, aby si technológia časom vytvorila lepšie vnímanie jednotlivých hlasov a tak poskytovala presnejšie odozvy.

 Medzi ďalšie špeciálne funkcie EV patrí regulácia nabíjania akumulátora a monitorovanie dojazdu. Výsledky vyhľadávania nabíjacích staníc a navigácie sa do auta môžu odoslať z mobilného zariadenia.

Do Hondy e sa dá dostať aj pomocou digitálneho kľúča, ktorý umožňuje automobil zamknúť a odomknúť pomocou aplikácie pre smartfóny.

*Interné údaje spoločnosti Honda

3.    Spoločnosť Honda potvrdzuje ďalšie podrobnosti o svojich technológiách riadenia energie v Európe

Okrem predstavenia konečnej sériovej verzie modelu Honda e, spoločnosť Honda aj vo Frankfurte využila príležitosť poskytnúť ďalšie podrobnosti o svojom sortimente riešení nabíjania EV a riadenia energie.  Tieto technológie sa vyvíjajú s cieľom poskytnúť zákazníkom EV vhodnú nabíjaciu infraštruktúru v prípade, keď ste aj keď nie ste na ceste, a zároveň zlepšiť efektívnosť dodávok energie prostredníctvom aktívneho riadenia dopytu po rozvodnej sieti.

Pre používateľov, ktorí majú možnosť nabíjať svoje EV aj keď nie sú na ceste, spoločnosť Honda predstaví nabíjačku, ktorá umožňuje optimálne nabíjanie striedavým prúdom. Systém pozostáva z nabíjacieho systému, ktorý je možné namontovať na stenu alebo na podstavec, s maximálnym výkonom 7,4 kW (jednofázové napájanie) alebo 22 kW (trojfázové napájanie). Tento výstup umožňuje vlastníkom modelu Honda e nabíjať až na 100 % kapacity za 4,1 hodiny*, za predpokladu, že je k dispozícii 32 ampérov, teda podstatne rýchlejšie ako prostredníctvom štandardnej zásuvky. Systém má množstvo pohodlných a bezpečnostných funkcií, ako napr.:

-       Funkcia automatického obnovenia, ktorá zabezpečí, že sa nabíjačka pokúsi reštartovať až 5-krát pri prerušenia napájania zo siete, čím sa minimalizujú problémy s nižším než očakávaným nabíjaním

-       Integrácia s obnoviteľnou energiou v domácnostiach. Napríklad maximálne povolené množstvo náboja sa môže regulovať na základe solárneho fotovoltického poľa, domáceho akumulátora alebo tepelného čerpadla.

-       Identifikácia prostredníctvom bezkontaktného RFID, takže systém môžu používať iba oprávnené osoby

-       Mechanizmus uzamknutia nabíjacieho kábla

Nabíjačka je vybavená funkciou prepínača vstupu, ktorá používateľom umožňuje využívať lacnejšie náklady na energiu v čase nízkeho dopytu.

Riešenie mestského dobíjania v spolupráci so spoločnosťou/systémom ubitricity

Jedným z problémov vodičov EV v mestskom prostredí je nedostatok infraštruktúry dobíjania. S cieľom vyriešiť tento problém spoločnosť Honda v spolupráci s odborníkmi na nabíjanie ubitricity vyvinula riešenie, ktoré umožňuje používateľom nabíjanie v mestských pouličných oblastiach. Táto technológia umožňuje inštaláciu nabíjacích bodov na stĺpikoch lámp, zatiaľ čo jedinečný kábel s mobilným meracím zariadením umožňuje, aby náklady na nabíjanie boli prepojené s tarifou zákazníka, čím sa odstráni potreba predplatenia viacerým dodávateľom.  

Prototyp správy napájania Honda Power Manager Prototype

Prototyp správy napájania Honda Power Manager Prototype zobrazuje ukážku obojsmerného systému, ktorý spája elektrické vozidlá s inteligentnou energetickou sieťou. Táto technológia „vozidlo do siete“ umožňuje zhromažďovanie a distribúciu elektrickej energie medzi elektrickými vozidlami a rozvodnými sieťami, aby inteligentne vyvážila dopyt a dodávky energie a lepšie sa využívali obnoviteľné zdroje.

Vývoj týchto nabíjacích funkcií bude ďalej integrovať elektrické vozidlá s existujúcimi energetickými sieťami, čo umožní, aby energia uložená v akumulátore vozidla napájala dom alebo aby sa v období vysokého dopytu mohla vracať späť do energetickej siete. Akumulátor vozidla sa potom môže doplňovať v čase, keď je spotreba nižšia, s výhradou obmedzení stanovených používateľom.

Spoločnosť Honda vyvinula túto technológiu so špecialistami na obojsmerné nabíjanie EVTEC.. Skúšobná činnosť tejto technológie bude pokračovať pred budúcou komercializáciou začiatkom 20. rokov tohto storočia.

Ukážka systému inteligentných sietí v rámci stánku Honda ukáže, ako je možné efektívne ukladať energiu vyrobenú z obnoviteľných zdrojov a uvoľňovať ju späť do domácnosti alebo ju predávať späť do siete, čím sa v budúcnosti otvoria príležitosti pre majiteľov EV.

Demonštračný projekt v Londýne využíva skúšobné jednotky EVTEC s spolupráci miestnymi orgánmi. Energia sa môže použiť na nabíjanie EV, napájanie budov a dodávanie elektriny späť do siete vtedy, keď je to potrebné.

Spoločnosť Honda vo Frankfurte potvrdila, že v roku 2020 uvedie na trh svoje prvé komerčné energetické služby, aby sa zosúladila so spustením systému Honda e. Na Spojené kráľovstvo a Nemecko sa zameriava ako na prvé trhy komerčného uvedenia na trh, a ďalšie európske trhy sú v pláne v budúcich rokoch.

* Trvanie vypočítané zo vzhľadu kontrolky požiadavky na nabíjanie na prístrojovej doske.

4.    Honda predstavuje celý rad hybridných technológií

V súlade so svojím záväzkom elektrifikovať 100 % svojho európskeho predaja automobilov do roku 2025, Honda doplnila svoju výstavu EV vo Frankfurte o ukážku plne hybridnej technológie.

Nové hybridné CR-V, ktoré sa predáva od začiatku tohto roka, je prvým SUV značky Honda, ktoré je k dispozícii s hybridnou technológiou pohonnej jednotky novej generácie spoločnosti Honda, pričom si zachováva výhody komfortu, pohodlia, usporiadania priestoru a výbavy, vďaka ktorým sa značka stala po mnoho rokov svetovým najlepším predajcom. Hybridný systém využíva inteligentnú technológiu Multi Mode Drive (i-MMD) značky Honda, ktorá kombinuje dva elektrické motory, benzínový motor s Atkinsonovým cyklom, vysokovýkonnú lítium-iónovú batériu a prevodovku s pevným pomerom, vďaka čomu dosahuje vysokú úroveň zdokonalenia, kultivovanosti, odozvy a účinnosti. Dodáva sa s pohonom FWD a AWD.

Honda i-MMD stelesňuje filozofiu zjednodušenia a nasmerovania komplexných technológií pre zákazníka. Systém i-MMD používa zdokonalenú jednotku riadenia výkonu (PCU - Power Control Unit), ktorá rozhoduje o využití paliva a elektrickej energie najefektívnejším spôsobom, čo znamená, že na vodiča nie sú kladené žiadne požiadavky z hľadiska rozhodovania medzi tromi jazdnými režimami: EV Drive, Hybrid Drive a Engine Drive.

Vo väčšine situácií pri jazde v meste sa vozidlo z dôvodu optimálnej efektivity s lineárnym pocitom zrýchlenia bude prepínať medzi režimami Hybrid Drive a EV Drive automaticky. Režim Engine Drive sa zapája pri energickej akcelerácii a efektívnom jazdení na diaľnici.

Okrem dvoch príkladov CR-V Hybrid má stánok Honda aj ukážku technológie i-MMD, ktorá predstavuje jadro systému a motorovú technológiu.

Na druhom konci výkonnostného spektra sa nachádza Honda NSX 2019. NSX poskytuje vzrušujúci výkon vďaka aplikácii pokrokovej technológie športového pohonu všetkých štyroch kolies Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD). Zadný motor s priamym pohonom a predná dvojmotorová jednotka prispievajú k takmer okamžitému zrýchleniu a vynikajúcej dynamike v spolupráci s motorom V6 umiestneným v strede o výkone 507 PS (373 kW) s objemom 3,5 litra.

Na rok 2019 sa zaviedlo množstvo aktualizácií, vďaka ktorým je priekopnícky hybridný automobil ešte presvedčivejšou ponukou. Nové farby exteriéru a kožené čalúnenie interiéru dodávajú jeho ostrému štýlu príťažlivosť. Medzitým sa pod karosériou z viacerých materiálov nachádza množstvo vylepšení podvozku vrátane tuhších stabilizačných tyčí, nového systému uchytenia pneumatík a softvéru navrhnutého na zvýšenie výkonu vo všetkých jazdných situáciách, či už na cestách alebo na pretekárskych dráhach. Výsledkom je super vozidlo, ktoré ešte lepšie reaguje na vôľu vodiča, čo vedie k tomu, že kolá legendárneho okruhu Suzuka sa jazdia takmer o dve sekundy rýchlejšie.

5.    Víťazné pretekárske vozidlo Formuly 1 vedie tím športových výrobkov spoločnosti Honda

Osviežený emocionálnym závodom v Rakúsku, prvým víťazstvom vo Formule 1 pre značku Honda za 13 rokov a ďalším víťazstvom na Hockenheimringu v Nemecku, stánok Honda vo Frankfurte predstavuje Aston Martin Red Bull Racing RB15 poháňaný agregátom Honda. Tím, ktorý v súčasnosti pilotujú mladí vodiči Max Verstappen a Alexander Albon, je v súčasnosti na 3. mieste v šampionáte konštruktérov, pričom do konca ročníka 2019 ešte zostáva deväť kôl.

Eskadru športových výrobkov spoločnosti Honda vo Frankfurte vedie vozidlo Formuly 1.

Civic Type R a Sport Line

Rekordy lámajúci model Civic Type R naďalej priťahuje záujem a vzrušenie zákazníkov, ktorí hľadajú špičkový výkonový pohon predných kolies. Vďaka 2,0-litrovému motoru Honda VTEC TURBO a šesťstupňovej manuálnej prevodovke má vozidlo maximálny výkon 320 koní (235,29 kW) a krútiaci moment 400 Nm. Svojim zrýchlením je automobil jedným z najrýchlejších vo svojej triede a dosahuje najvyššiu rýchlosť 272 km/h.

Na druhom konci radu Civic spoločnosť Honda predstavuje model Civic Sport Line. Vozidlo so športovými dizajnovými prvkami v interiéri aj exteriéri je poháňané 1,0-litrovou 3-valcovou jednotkou VTEC TURBO s maximálnym výkonom 129 koní (94,85 kW) a krútiacim momentom 200 Nm.

HR-V Sport

Sortiment športových produktov dopĺňa model HR-V Sport. Vozidlo, ktoré bolo uvedené na trh začiatkom tohto roka, naďalej prináša rovnováhu medzi silným dizajnom, technológiou, usporiadaním priestoru a výbavou, vďaka ktorým sa model HR-V stal svetovým bestsellerom. Edícia Sport je silnejšou verziou štandardného vozidla s 1,5-litrovou jednotkou VTEC TURBO s výkonom 182 koní (133,82 kW) a krútiacim momentom 240 Nm. Technológia „krotenia“ výkonu „Performance Damper“ poskytuje citlivejší a priamejší pocit z jazdy a je pre tento variant jedinečná. Auto je doplnené športovými interiérovými aj exteriérovými dizajnovými prvkami vrátane lesklých čiernych povrchových úprav, matných čiernych diskov z ľahkej zliatiny a tmavočerveného interiéru z kože. 

6.         Informácie o príslušenstve Honda

Ponuka automobilového sortimentu spoločnosti Honda sa vo Frankfurte ďalej rozširuje o rad voliteľného príslušenstva.

CR-V Hybrid je zobrazený so štýlovým prevedením, ktoré má vylepšenú farbu karosérie pre predné a zadné nárazníky a bočné prahy. 19” kolesá z ľahkej zliatiny CR1901 sú vybavené striebornými priezormi rombo a rezaným diamantovým povrchom. V interiéri sa štandardné vložky s efektom dreva vymieňajú za štruktúrované striebro.

Model HR-V Sport ťaží z ďalších vylepšení exteriéru, vrátane dekorácie predného nárazníka a spojlera zadných dverí. Na osvetlených krytoch prahov dverí z lešteného hliníka sa vyníma modré logo HR-V.

Exteriérová výbava modelu Civic Type R pozostáva z krytov spätných zrkadiel, obloženia stredného stĺpika, zadného krídlového spojlera a zadného difúzora, ktoré sú všetky vyrobené z uhlíkových vlákien. Aerodynamické detaily automobilu Type R zvýrazňuje jedinečný červený prvok, začlenený do tkaniny z uhlíkových vlákien.