Zavrieť

Duch Hondy

Dokonalý MotoGP stroj na cesty

Marc Márquez

a model RC213V-S

Pretekanie je v spoločnosti Honda ako „laboratórium na kolesách“. Honda do výroby nových modelov zapája spätnú väzbu z každých pretekov.

Posunúť

Pohľad zboku na model RC213V-S

Nové úsilie

Model RC213V-S je výsledkom technológií, ktoré vznikli na základe zapojenia poznatkov Hondy z pretekov pri výrobe komerčne dostupného modelu – to je naše nové úsilie.

V srdci je manévrovanie s rýchlou odozvou

Ak chcete vyhrať svetový pretekársky šampionát, rýchlosť nie je všetkým. Jazdec potrebuje citlivo riadiť motocykel, preto je pre Hondu základom na víťazstvo v pretekoch práve jednoduché používanie.

Honda verí princípu, že najrýchlejší motocykel je ten, ktorý sa najjednoduchšie manévruje. Už od pretekov Isle of Man TT v roku 1958 Honda vyvíja motocykle stvorené na pretekanie, ktoré prinášajú jedno víťazstvo za druhým.

Pohľad na nové ovládanie modelu RC213V-S

Princíp Hondy

Model RC213V-S bol navrhnutý na základe princípu Hondy, ktorý umožnil aj modelu RC213V jazdu na verejných cestách.

Model RC213V-S zdedil technické parametre modelu RC213V, čo úplne umožňuje masovú koncentráciu, redukciu trenia, používanie ľahkých materiálov a presnú výrobu komponentov, na ktorých pracujú skúsení profesionáli. Model RC213V-S je navyše vybavený ovládacími technológiami, ktoré používa aj model RC213V.

Na motocykli RC213V boli vykonané len potrebné zmeny, ktoré umožňujú modelu RC213V-S jazdiť na verejných cestách.

RC213V-S pohľad zboku

Vývoj Hondy

Už dávno sa nepodarilo vytvoriť cestný motocykel s takýmto vysokým výkonom. Veríme, že kľúčom k ďalšiemu kroku vývoja je motocykel GP.

Motocykle Honda neustále prijímajú výzvu potešiť zákazníkov technológiami.

RC213V-S je naším vyjadrením odhodlania.

Model RC213V-S stojaci na pretekárskej dráhe

Predstavenie

Výroba motocyklov MotoGP sa veľmi líši od bežných motocyklov, či už ide o redukciu hmotnosti komponentov, alebo presnosť a vysokú úroveň technickej zdatnosti pri výrobe. Tieto dva prvky výroby sú pre modeli RC213V-S a RC213V spoločné.

Jediným technickým rozdielom sú pneumatické ventily modelu RC213V, ktoré sú nahradené vinutými pružinami (aj keď vačkový hriadeľ prevodového súkolesia sa nemení) a hladkú prevodovku nahrádza klasická cestná. Tieto komponenty sú pri dlhodobom používaní odolnejšie a boli prevzaté z pretekárskeho motocykla RCV1000R súťažiaceho v otvorenej kategórii.

Na základe cestných zákonov je model RC213V-S vybavený prednými a zadnými svetlami, bočnými zrkadlami, tachometrom, tlmičom s katalyzátorom, držiakom na tabuľku s EČV, klaksónom atď.

Kolesá, brzdové kotúče a platničky modelu RC213V-S sú z praktických dôvodov nové a prevod riadenia je širší. Dodatočné vybavenie obsahuje inteligentný kľúč Honda, motor spúšťača a parkovací stojan.

RC213V-S predný detail zboku
Predný detail modelu RC213V-S zboku s pohľadom na zrkadlo a riadidlá

RC213V-S má mnoho dodatočných funkcií, ktoré mu umožňujú jazdu na bežných cestách

Pri vytváraní modelu RC213V-S sme sa podujali imitovať riadenie modelu RC213V, ktoré by bolo vhodné na verejné cesty. Snažili sme sa odlíšiť každý komponent od masovo vyrábaných položiek prostredníctvom použitých materiálov, povrchovej úpravy a výroby, aby sme zvýšili flexibilitu a silu a zároveň znížili hmotnosť motocykla – presne ako pri modeli RC213V. Každý komponent je navyše ručne spracovaný a vyrobený podľa rovnakých špecifikácií ako pri modeli RC213V – podľa najvyšších možných štandardov.

Športové vybavenie

Model RC213V-S bol navrhnutý na jazdu po verejných cestách, pre jazdu na uzavretých okruhoch však ponúkame aj voliteľné športové vybavenie.

Inštaláciu športového vybavenia, zloženie svetiel a iné postupy vykoná určený vyškolený dealer pomocou potrebných nástrojov pre model RC213V-S.

Detail riadidiel RC213V-S
Zadný detail RC213V-S