Real Time 4WD

Pri normálnej každodennej jazde sa systém Real Time 4WD správa ako konvenčný systém pohonu predných kolies. Pokiaľ však predné kolesá začnú strácať trakciu, systém začne automaticky prenášať výkon na zadné kolesá.

Real Time 4WD

Základom systému Real Time 4WD predchádzajúcej generácie bola jednotka s dvomi čerpadlami (Dual Pump Unit) integrovaná v zadnom diferenciáli. Táto jednotka je vybavená dvomi hydraulickými čerpadlami, z ktorých jedno je poháňané prednými kolesami cez prevodovku a hnací hriadeľ, zatiaľ čo druhé čerpadlo je poháňané zadnými kolesami prostredníctvom zadného diferenciálu. Pokiaľ sa predné kolesá začnú otáčať rýchlejšie ako zadné, rozdiel v tlaku medzi oboma čerpadlami vedie k aktivácii spojky a k prenosu výkonu na zadné kolesá. Systém bol navrhnutý tak, aby dokázal rýchlo reagovať na preklz predných kolies.

Nový systém Real Time 4WD namiesto dvoch hydraulických čerpadiel a guľovej vačky využíva elektromotor, ktorý poháňa jedno hydraulické čerpadlo ovládajúce spojku. Elektromotor je ovládaný inteligentnou riadiacou jednotku (Intelligent Control System), ktorá zaisťuje prenos výkonu v závislosti na podmienkach. Nový systém dokáže rozpoznať zmeny v rýchlosti otáčania kolies oveľa rýchlejšie ako jeho predchodca, čo pomáha predchádzať pretáčaniu kolies, predovšetkým pri jazde na povrchu s nízkou priľnavosťou, napríklad na snehu.

Nový systém prináša o 17% nižšiu hmotnosť (približne o 16,3 kg) a zníženie vnútorného trenia o 59%. Tieto vylepšenia prispievajú k ďalšiemu zníženiu negatívneho vplyvu na spotrebu paliva, ktorý je bežný prakticky pri každom systéme pohonu všetkých kolies.