Zavrieť

Inovácie

Sila zvedavosti

Na začiatku zmeny spôsobu fungovania vecí je potrebné si položiť otázku. Niekto sa môže zamyslieť… Prečo je to tak? Môže to byť inak? Môže to byť lepšie?

Soičiro raz povedal: „Invencia, originalita a nový dizajn je o prekonávaní očakávaní verejnosti.“

Posunúť

Cesta k inováciám

Detail motora Honda

Už od začiatku menila Honda sny na využiteľné technológie, ktoré vylepšia život každého. Za každým sme nadšení výsledkami nášho premýšľania, aj keď spočiatku nie sú úspešné.

Soičiro Honda s prototypom komínového motora.

Komínový motor

V roku 1947 navrhol Soičiro svoj prvý motor – „komín“. Bol to dômyselný nápad, avšak predčasný neúspech.

Po úspechu svojho prvého produktu, poháňaného bicykla, mal Soičiro motiváciu na ďalší krok: vytvorenie nového motora.

Prvý prototyp motora bol legendárny komínový motor. (Prečo komínový? Pretože vyzeral ako komín!)

Bol navrhnutý tak, aby bola jeho spotreba paliva nižšia a výkon vyšší, avšak jeho vývoj sa zastavil ešte pred spustením výroby. A to napriek tomu, že princíp motora bol správny a jeho spoľahlivosť bola v budúcnosti potvrdená. Bol to prvý príklad toho, akým spôsobom sa Honda poučila z neúspechu a využila ho na budúci úspech.

VTEC

Vytvoriť nový motor? Skúsme to.

Pre tím oddelenia výskumu a vývoja spoločnosti Honda bolo výzvou vytvoriť novú technológiu, ktorá povedie ďalšiu generáciu motorov Honda. Chceli vynájsť mechanizmus, ktorým by sa zmenilo časovanie ventilov motora pri vysokých aj nízkych otáčkach, vďaka čomu by mal motor vyšší výkon. Výsledkom je motor Honda VTEC (systém variabilného časovania a riadenia zdvihu ventilov).

Stal sa okamžitým hitom a prvým takýmto motorom na svete. Nový model Integra od spoločnosti Honda sa stal prvým výrobným modelom s motorom VTEC a stal sa niečo ako zlatý štandard v technológii motorov.

Logo VTEC.
Detail motora VTEC.
Pohľad na vozidlo Honda Integra zboku.
Detail ventilov motora.

Teší nás, ASIMO

V októbri 2000 sme vám predstavili robota ASIMO, najmodernejšieho humanoidného robota na svete.

ASIMO je jedným z našich najinšpiratívnejších projektov. Je to humanoidný robot navrhnutý ako multifunkčný mobilný asistent. Jeho názov je akronym slovného spojenia Advanced Step in Innovative Mobility (Progresívny krok v inovatívnej mobilite).
ASIMO dokáže kráčať a bežať po svahoch a nerovných povrchoch. Dokáže sa plynule otáčať, kráčať po schodoch a zdvíhať predmety. ASIMO dokáže dokonca odpovedať na jednoduché hlasové príkazy a rozpoznávať tváre. Pomocou svojich kamerových očí dokáže ASIMO mapovať prostredie a obchádzať stojace aj pohybujúce sa predmety.

Asimo kráčajúci dole schodmi.

A cenu získava...

Spoločnosť Honda získala dôležité ocenenie za energetickú účinnosť.

2002 bol dobrý rok pre našu vitrínu ocenení. Spoločnosť Honda Motors získala cenu International Engines of the Year Awards (Motor roka) v troch kategóriách za motory Insight IMA, Civic Hybrid a 2,0-litrový motor, ktorý poháňa športové vozidlo S2000.

Okrem toho získalo vozidlo Insight špeciálne uznanie od Americkej rady pre energeticky efektívne hospodárstvo (American Council for an Energy-Efficient Economy), ktorá ho vyhlásila za vozidlo najmenej poškodzujúce životné prostredie za rok 2002.

Ďalším zlomom v rovnakom roku bol pre spoločnosť Honda vývoj vozidla FCX, prvého vozidla na svete poháňaného energiou z palivových článkov s certifikátom vozidla s nulovými emisiami.

Honda FCX Clarity.

Sny Hondy sa rútia vpred

Zistili sme, že lietadlá môžu byť lacnejšie, ekologickejšie a s nižšou spotrebou paliva. Začali sme teda navrhovať lietadlo, ktoré by spĺňalo všetky tieto predpoklady.

Práce na prúdovom lietadle HondaJet začali v polovici osemdesiatych rokov a v decembri 2003 absolvovalo lietadlo prvý let nad Severnou Karolínou v USA.

HondaJet je experimentálne kompaktné komerčné prúdové lietadlo a je presne také, aké by ste od Hondy očakávali: je úplne iné ako ostatné lietadlá. Motory sú usadené na vrchnej, nie na spodnej časti krídel. Tento inovatívny prvok, spolu s mnohými ďalšími, umožňuje lietadlu HondaJet dosahovať vyššie rýchlosti pri nižšej spotrebe paliva a zároveň produkovať len 40 % množstva látok znečisťujúcich ovzdušie produkovaných porovnateľnými lietadlami.


Šetrnejšie motory

Technológia Earth Dreams sa stala skutočnosťou v roku 2013, kedy bol na trh uvedený naftový motor 1,6 i-DTEC.

Technológia Earth Dreams je názov, ktorý sme dali našim motorom a prevodovkám novej generácie. Je to technológia, ktorá zvyšuje výkon a zároveň znižuje negatívny dopad na životné prostredie.

Naftový motor 1,6 i-DTEC vyrábaný v Británii je vôbec prvým hromadne vyrábaným motorom v Európe, ktorý do bodky napĺňa túto filozofiu. Vodičom poskytuje dokonalú rovnováhu hospodárnosti a skvelých jazdných vlastností a prvým modelom, do ktorého sa montoval, bol Civic a v súčasnosti, v roku 2014, je to model CR-V.

Pohľad na vozidlo Honda CR-V spredu.

Model vozidla CR-V na rok 2014 je vybavený naftovým motorom 1,6 i-DTEC.

Pohľad zhora na prednú časť monopostu formuly 1 spoločnosti Honda.

F1 – eko odkaz

Sponzorské logá na našom monoposte F1 sme nahradili obrázkom Zeme.